اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

آقایی در گفت‌وگو با فارس:

استقرار ۲ تیم داوری در رشته حفظ، از ویژگی‌های مسابقات امسال است

داور رشته صحت حفظ مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با بیان جنبه مثبت استقرار ۲ تیم داوری در رشته حفظ مسابقات امسال این کار را از ویژگی‌های مسابقات بیان کرد.

استقرار ۲ تیم داوری در رشته حفظ، از ویژگی‌های مسابقات امسال است

«امیر آقایی» داور رشته صحت حفظ سی‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس؛ مسابقات حفظ امسال را تا به اینجای کار خوب ارزیابی کرد و گفت: مسابقات تا‌ اینجای کار خوب بوده و شرکت‌کنندگان از سطح مطلوبی برخوردار و اغلب نمره بالای ۹۰ کسب کرده‌اند، البته مرحله اول مسابقات صبح در هتل محل اقامت شرکت‌کنندگان و با موضوع صحت حفظ برگزار می‌شود تا اگر احیاناً برخی از شرکت‌کنندگان که از سطح مطلوبی برخوردار نیستند در صحن مسابقات نخوانند.

استقرار دو تیم داوری در رشته حفظ از ویژگی‌های مسابقات امسال است

وی از استقرار دو تیم داوری در رشته حفظ مسابقات امسال خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار دو تیم داوری برای رشته حفظ انتخاب شده که این کار دو حسن دارد. اول اینکه داوران پس از قضاوت در مسابقات صبح بسیار خسته می‌شوند و این امر کار قضاوت در سالن اصلی مسابقات را سخت‌تر می‌کند و دومین حسن این کار این است که تعداد داوران بیشتری فرصت قضاوت در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را پیدا می‌کنند.

آقایی درخصوص اعضای تیم داوری مستقر در هتل ارم گفت: مسابقه صبح که در هتل محل اقامت شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود با قضاوت آقایان معتز آقایی و رضا دیانت از کشورمان به همراه داوران الجزایر و پاکستان در بخش صحت حفظ برگزار می‌شود.

تغییرات در سؤالات رشته حفظ کل مسابقات بین‌المللی

داور مسابقات بین‌المللی قرآن کریم درخصوص تغییرات اعمال شده در سؤالات رشته حفظ کل گفت: تا سال گذشته در دور مقدماتی رشته حفظ کل سه سؤال یک صفحه‌ای شامل ۴۵ سطر از شرکت‌کنندگان به عمل می‌آمد که امسال متسابقان باید به چهار سؤال هفت سطری یعنی درمجموع ۲۸ سطر پاسخ دهند. با این کار مقدار تلاوت حفاظ کمتر شده و از آنجایی که اغلب شرکت‌کنندگان در سؤالات طولانی دچار غلط می‌شوند، اشتباهات متسابقان کاهش یافته است. البته این کار امسال اجرا و بعد از مسابقات دوباره اثرات آن بررسی و درباره سال آینده تصمیم گیری می‌شود.

تلاوت آقای رجبی خوب و قابل قبول بود

آقایی درخصوص اجرای حجت‌الاسلام رجبی نماینده کشورمان در مسابقات گفت: تلاوت آقای رجبی در دور دوم مسابقات خوب و قابل قبول بود، البته وی یک اشتباه کوچک داشت که مشکل چندانی نبود و گمان نمی‌کنم برای حضور در فینال مشکلی داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول