اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس‌جمهور اکوادور:

اتهامات علیه «فرناندز» بی‌ثباتی در آرژانتین را دنبال می‌کند

رئیس‌جمهور اکوادور تنها دلیل اتهامات وارد شده به «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین درباره پرونده آمیا را ایجاد بی‌ثباتی در این کشور اعلام کرد.

اتهامات علیه «فرناندز» بی‌ثباتی در آرژانتین را دنبال می‌کند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «رافائل کوره‌آ» رئیس جمهور اکوادور طی سخنانی در روز شنبه اتهامات وارد شده از سوی «آلبرتو نیسمن» دادستان ویژه پرونده آمیا علیه «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین را تنها عاملی برای ایجاد بی‌ثباتی در این کشور آمریکای جنوبی اعلام کرد.

«کوره‌آ» در این خصوص تأکید کرد که ما در شرایط فعلی و رویارویی آرژانتین با اقداماتی بی‌ثبات کننده از «فرناندز» حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد که این‌گونه اقدامات و انتقادات فقط برای آسیب رساندن و بی‌ثبات کردن دولت‌های مترقی و پیشرفته منطقه آمریکای لاتین انجام می‌شود.

«کوره‌آ» در این مورد پرونده فساد مالی شرکت نفتی و دولتی «پبتروبراس» برزیل را مثال زد که بر علیه دولت «دیلما روسف» رئیس جمهور این کشور انجام گرفته است.

رئیس جمهور اکوادور به عاملان آن‌ها هشدار داد که این‌گونه فعالیت‌ها نمی‌تواند جلوی پیشرفت منطقه آمریکای لاتین را گرفته و آن را متوقف سازد.

وی در این رابطه خاطرنشان کرد: آمریکای لاتین هرگز به دوره قبل خود باز نخواهد گشت، همان‌طور که «فرناندز» اعلام کرده آمریکای لاتین در آینده نیز منطقه‌ای متحد، مترقی، چپ‌گرا با حاکمیت و استقلال و همچنین عدالت اجتماعی خواهد بود.

به گزارش فارس، دولت آرژانتین پیشتر از جریان کودتایی قضایی علیه دولت و دموکراسی موجود در این کشور خبر داده بود.

دادستان «خراردو پولیسیتا» همچنین در این روز از «دانیل رافکاس» قاضی این پرونده درخواست کرده بود تا «فرناندز» و «هکتور تیمرمن» وزیر امور خارجه آرژانتین را به گفته «نیسمن» به دلیل سرپوش نهادن بر روی اتهامات شهروندان ایرانی در حادثه آمیا محکوم اعلام کند.

این در حالی است که دادستان ویژه پرونده آمیا نیز به داشتن ارتباطات مستقیم با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکایی متهم شده و اسناد منتشر شده توسط ویکی لیکس در سال 2010، ارتباطات وی را با کارمندان سفارت ایالات متحده آمریکا در «بوینوس آیرس» افشا کرده است.

انتهای پیام/
 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول