اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ضمن اعلام همبستگی با فرناندز درباره آمیا

جامعه‌شناس برزیلی: آمریکای لاتین با دولت آرژانتین همراه است

جامعه‌شناس و اندیشمند سیاسی برزیلی با انتشار مطلبی ضمن دفاع از رئیس‌جمهور آرژانتین اعلام کرد که همه کشورهای آمریکای لاتین و مردم آن «کریستینا فرناندز» هستند و با وی همراهی می‌کنند.

جامعه‌شناس برزیلی: آمریکای لاتین با دولت آرژانتین همراه است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ته‌لام»، «اِمیر صادِر» جامعه‌شناس برزیلی و اندیشمند علوم سیاسی دانشگاه «استادیال ریودوژانیرو» با انتشار مقاله‌ای در رابطه با تاثیرات مرگ «آلبرتو نیسمن» دادستان ویژه پرونده آمیا در سایت برزیلی «کارتا مائیور» اعلام کرد که تمام کشورهای منطقه آمریکای لاتین، قربانی توطئه‌های ناشیانه‌ای همانند مسئله امروز آرژانتین هستند که این بار «کریستینا فرناندز» رئیس‌‌جمهور این کشور و دموکراسی دولت وی را هدف قرار داده است.

جامعه‌شناسی برزیلی در این خصوص خاطرنشان کرد: همه ما «کریستینا فرناندز» هستیم چون تمام کشورهای ما قربانی این وضعیت هستند؛ اگر تاریخ سیاسی آمریکای لاتین را بررسی کنیم، با تعداد زیادی از چنین ترکیب‌های ترسناکی از مرگ و سیاست مواجه بوده‌ایم.

«صادِر» که استاد دانشگاه‌های «سائو پائولو» و «ریودوژانیرو» نیز می‌باشد در مقاله خود تصریح کرد: پیروزی انتخاباتی «سالوادور آلنده» در سال 1970 میلادی در شیلی به وسیله «آگوستو پینوشه» فرمانده کل نیروهای مسلح وقت این کشور در یک تلاش کودتایی جهت اجتناب از تسلط رئیس‌جمهور سوسیالیست مورد تهدید قرار گرفت و مرگ وی را در پی داشت.

وی همچنین به مرگ «ادواردو کامپوس» نامزد انتخاباتی حزب سوسیالیست برزیل در سال 2014 اشاره کرد که طی یک سانحه هوایی و قبل از انتخابات جان خود را از دست داد.

علاوه بر این، جامعه‌شناس برزیلی اذعان داشت: همانطور که کاملا مشخص است، تمام توطئه‌ها و دسیسه‌ها، «فرناندز» را هدف قرار داده‌اند.

«صادِر» کسانی که آرژانتین را به بدترین بحران تاریخ خود برده‌اند متهم کرد و اظهار داشت که چنین افرادی این کشور نجات یافته را آزاد نمی‌گذارند تا رشد اقتصادی و توزیع مجدد درآمد را از سر بگیرد.

وی در ادامه افزود که آنها رئیس‌جمهور آرژانتین را نمی‌بخشند زیرا از جنبش‌های کودتاگرانه تولیدکنندگان سویا، مرگ «نستور کرشنر» همسر خود و همچنین حمله ناجوانمردانه صندوق کرکس جان سالم به در برد.

این دانشمند علوم سیاسی گفت: «فرناندز» و «نستور» را نمی‌بخشند چون روند پیگیری عاملین جنایات دولتی را از سر گرفتند؛ آنها نشست 100 تن از نوه‌های فعالان مخالف دیکتاتوری را نیز نمی‌بخشند که علاوه بر قتل آنان، فرزندانشان را نیز در بدترین جنایت بشری ربودند.

«صادر» در نهایت اعلام کرد: همه ما «کریستینا» هستیم، زیرا به همراه یکدیگر در مقابل دیکتاتوری‌های نظامی، رنج و ضرر و زیان مقاومت می‌کنیم تا دموکراسی در آمریکای جنوبی بهبود پیدا کند؛ این دیکتاتوری‌ها مخالف رئیس‌جمهور آرژانتین، دستاوردهای اجتماعی مردم و حاکمیت بین‌المللی او هستند؛ همه ما «کریستینا» هستیم، زیرا تمام کسانی که برای کشورهای پر از عدالت، همبستگی، اقتدار و معنویت مبارزه می‌کنند در همین لحظه نیز با «کریستینا» و مردم آرژانتین همراه هستند.

به گزارش فارس، «آلبرتو نیسمن» دادستان ویژه پرونده آمیا در شکایتی 300 صفحه‌ای به قوه قضاییه آرژانتین «کریستینا فرناندز» رئیس‌جمهور آرژانتین، «هکتور تیمرمن» وزیر امور خارجه و شماری از مقامات عالی رتبه این کشور  را به سرپوش گذاشتن بر اتهامات شهروندان ایرانی در پرونده انفجار آمیا متهم کرد.

اتهامات «آلبرتو نیسمن» دادستان ویژه پرونده آمیا به «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین در زمانی عنوان شد که در اکتبر 2015 انتخابات ریاست جمهوری این کشور برگزار می‌شود و مخالفان فرناندز در پی تخریب چهره وی در طول سال جاری می‌باشند تا بتوانند با چنین اتهاماتی حزب فرناندز را در انتخابات 2015 از صحنه خارج سازند.

تصمیم «نیسمن» برای شکایت از رئیس‌جمهور و محکوم کردن وی به اتهام سرپوش گذاشتن روی اتهامات شهروندان ایرانی در مورد حادثه آمیا، موج شدیدی از انتقادات را به دنبال داشته و بخش‌های مختلف آرژانتین اعتراض خود را نسبت به این مسئله ابراز داشته‌اند.

هفته گذشته جسد دادستان آمیا در خانه‌اش در حالی پیدا شد که «نیسمن» برای توضیح در مورد شکایتش باید در مجلس آرژانتین حاضر می‌شد و شواهد حاکی از آن داشت که وی خودکشی کرده است.

در واکنش به این اقدام «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین با انتشار یادداشتی در شبکه‌ اجتماعی فیس بوک از داستان‌های کثیف پشت پرده این ماجرا سخن گفته و اعلام کرد بار دیگر پرونده آمیا درگیر دروغ و سردرگمی شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول