اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

فرناندز: آرژانتین حیاط خلوت هیچ یک از کشورهای جهان نیست

رئیس‌جمهور آرژانتین اعلام کرد که کشورش دیگر حیاط خلوت هیچ یک از کشورهای جهان نخواهد بود و آرژانتین را آرژانتینی‌ها و تمام آن رهبرانی که توسط مردم انتخاب می‌شوند اداره می‌کنند.

فرناندز: آرژانتین حیاط خلوت هیچ یک از کشورهای جهان نیست

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «صفحه 12»، «کریستینا فرناندز کرشنر» رئیس‌جمهور آرژانتین روز گذشته ضمن دفاع از اتحاد استراتژیک کشورش با چین و در مقابل آزار و اذیت صندوق کرکس اعلام کرد که این کشور آمریکای لاتینی دیگر حیاط خلوت هیچ یک از کشورهای جهان نیست.

رئیس‌جمهور آرژانتین پس از افتتاح طرح‌های صنعتی مهم از طریق ویدئو کنفرانس در کاخ صورتی مقر ریاست جمهوری این کشور ضمن اشاره به روابط سیاسی و تجاری قوه مجریه تصریح کرد: آرژانتینی‌ها توسط آرژانتینی‌ها اداره می‌شوند، ما یک کشور مستقل هستیم.

«فرناندز» در اولین حضور خود در تلوزیون ملی آرژانتین پس از سفر به «پکن» پایتخت چین خاطرنشان کرد: ما یک کشور جهان چهارم و یا یک جمهوری کوچک موزی نیستیم. ما هیچ نوع فشاری را تحمل نمی‌کنیم.

وی همچنین به گزارش صندوق کرکس درباره احتمال تغییر دارایی مقامات دولتی اشاره کرد.

رئیس‌جمهور در این خصوص خاطرنشان کرد تمام کسانی که نامزدهای انتخاباتی می‌شوند در مورد زندگی 15 سال اخیر خود توضیح می‌دهند تا بدین ترتیب مردم بدانند چه قدر درآمد داشته، آن را از چه راهی به دست آورده، چه میزان مالیات پرداخت کرده و چگونه زندگی می‌کنند تا شفافیت کامل در مورد این مسائل به دست آید.

«فرناندز» از «فلورنسیو رانداسو» وزیر کشور آرژانتین به خاطر واکنش جدی در مقابل نقشه صندوق کرکس حمایت کرد؛ این صندوق در ایالات متحده آمریکا گزارشی بی اساس ارائه داد که انباشت ثروت نامشروع مقامات آرژانتینی را نشان می‌داد.

وی خطاب به وزیر کشور که نامزد انتخابات ریاست جمهوری حزب حاکم می‌باشد گفت: اگر نماینده خوبی برای آنان (صندوق کرکس) بودید به شما حمله نمی‌کردند و به همین علت است که واقعا دچار مشکل شدیم.

رئیس‌جمهور این کشور آمریکای لاتینی همچنین انتقادات یکی از بخش‌های اتحاد صنعتی آرژانتین را نسبت به توافقنامه‌های صورت گرفته با چین رد کرد و اطمینان داد: ما هیچ «باردن» دیگری را نمی‌پذیریم؛ «اسپرویل باردن» معاون دبیر امور نیمکره غربی بود.

«باردن» سفیر واشنگتن در بسیاری از کشورهای آمریکای لاتینی نیز بود و انتقادات شدیدی را به علت مداخله‌گری در امور داخلی کشورها دریافت کرد.

«فرناندز» در ادامه افزود: آرژانتین را آرژانتینی‌ها و تمام آن رهبرانی که توسط آرژانتینی‌ها انتخاب شوند اداره می‌کنند.

وی درباره سفر اخیر خود به چین گفت که به این کشور آسیایی رفته تا بدین ترتیب سرمایه‌هایی را برای توسعه کشور جذب کند.

رئیس‌جمهور آرژانتین همچنین اذعان داشت: کسی می‌تواند به دفاع ما از کار آرژانتینی‌ها شک کند؟ ما با توافقنامه‌هایی که امضا کردیم تولید را مختل نخواهیم کرد.

«فرناندز» در نهایت تاکید کرد که این توافقنامه‌های سرمایه‌گذاری در تاریخ ملی آرژانتین بی سابقه هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول