اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

سخنگوی دولت: جنگ ما با آمریکا است

احمد توکلی سخنگوی دولت: جنگ ما با آمریکا است و عراق و امثال آن ها نقش نوچه آمریکا را بازی می کنند.

سخنگوی دولت: جنگ ما با آمریکا است

رخدادهای 23 و 24 دی 1360

چکیده

  • ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی امروز در اطلاعیه ای از حمله بزرگ ایران به پیاده نظام دشمن بعثی در شاوریه خبر داد.
  • آیت الله خامنه ای:  ساده لوحان بغداد برای این که جنگ را عربی وانمود کنند مرتبا دم از عربیت می زنند آیا کسی هست که باور کند ایرانیان با مردم عرب مخالفند؟
  • عرب های خوزستان که با صدام می جنگند و عرب های عراق که برای پیروزی های ایران در جنگ کف می زنند و ملت عرب در سراسر منطقه که با شیفتگی به انقلاب و حرکت ما می نگرند این ادعا را تکذیب می کنند .
  •   الکساندر هیگ وزیر امور خارجه آمریکا و حسنی مبارک رئیس جمهور مصر روز چهارشنبه توافق کردند که به گفت و گوهای پیرامون خود مختاری فلسطینی ها بین مصر و اسرائیل سرعت و گسترش بدهند.
  • سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در رابطه با هفته وحدت بیانیه ای منتشر کرد و طی آن بر لزوم وحدت بین مردم و دانشمندان متعهد شیعه و سنی تاکید کرد.
  • احمد توکلی سخنگوی دولت: جنگ ما با آمریکا است و عراق و امثال آن ها نقش نوچه آمریکا را بازی می کنند.

23 دی 1360

حمله بزرگ ایران به پیاده نظام عراق در شاوریه

ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی امروز در اطلاعیه ای از حمله بزرگ ایران به پیاده نظام دشمن بعثی در شاوریه خبر داد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است :  به میمنت و گرامیداشت هفته وحدت دلیر رزمندگان نیروی زمینی ، برادران سپاه پاسداران و سایر نیروهای مردمی در سحرگاه پریروز 21 دی ماه با اجرای تک و انجام یک رشته عملیات رزمی موفق شدند در منطقه شاوریه حدود 200 نفر از نیروهای متجاوز بعثی عراق را به هلاکت رسانده و تعداد قابل ملاحظه ای تانک و نفر بر عراق را منهدم سازند.

در این اطلاعیه همچنین آمده است : روز گذشته قسمت هایی از مناطق مسکونی و تاسیساتی شهر آبادان هدف آتش توپخانه ای دوربرد و بمباران هوایی مزدوران صدامی قرار گرفت که خساراتی به بار آورد . (1)

آیت الله خامنه ای اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی را تشریح کردند

در مراسمی که به مناسبت میلاد حضرت رسول گرامی اسلام و با حضور سفرای کشورهای اسلامی برگزار شد حضرت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور طی سخنانی اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی را تشریح کردند.

آیت الله خامنه ای اظهار داشتند : دشمنان مشترک ما و در راس آن ها امپریالیسم بین المللی و صهیونیسم جهانی از آن جایی که وحدت مسلمین را در تضاد با سلطه و غارتگری خود می بینند توطئه های گوناگونی را آغاز کرده اند هدف آن ها در کل فشار آوردن بر مسلمین و ایجاد فاصله میان دولت ها و ملت های مسلمان است و باید با تلخی اعتراف کرد که در این مقصود تا حدود زیادی موفق نیز شده اند .  اما به جز این مقاصد ویژه ای را نیز تعقیب می کنند که اهم آن کند ساختن انقلاب اسلامی ایران است .

ایشان خاطر نشان کردند : البته شما نیز همانند همه به خوبی می دانید که این دشمنی و این حملات از تصادف نیست ، علت اصلی و واقعی این عداوت و کینه را باید در جهت گیری های انقلاب ما که در سیاست روشن جمهوری اسلامی ایران منعکس است جست و جو کرد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به تبلیغات رژیم بعث عراق اشاره کرده و اظهار داشتند : شما ملاحظه می کنید عراق در تبلیغات خود ما را نژاد پرست می نامد و این در حالی است که هنوز هیچ کس از ما کمترین کلمه ای که نشانه فارسی گرایی باشد نشنیده و جز اسلام انگیزه ای از ما بروز نکرده است و ساده لوحان بغداد برای این که جنگ را عربی وانمود کنند مرتبا دم از عربیت می زنند آیا کسی هست که باور کند ایرانیان با مردم عرب مخالفند؟

ایشان افزودند : عرب های خوزستان که با صدام می جنگند و عرب های عراق که برای پیروزی های ایران در جنگ کف می زنند و ملت عرب در سراسر منطقه که با شیفتگی به انقلاب و حرکت ما می نگرند این ادعا را تکذیب می کنند . همه می دانند و اگر کسانی نمی دانند بدانند که جنگ نه فقط عربی که عراقی هم نیست و فقط صدامی است . (2)

24 دی 1360

توافق آمریکا و مصر برای تسریع مذاکرات خودمختاری فلسطینی ها

الکساندر هیگ وزیر امور خارجه آمریکا و حسنی مبارک رئیس جمهور مصر روز چهارشنبه توافق کردند که به گفت و گوهای پیرامون خود مختاری فلسطینی ها بین مصر و اسرائیل سرعت و گسترش بدهند.

الکساندر هیگ به دنبال ملاقات یک ساعته خصوصی با حسنی مبارک در دفتر کار وی به خبرنگاران گفت : رئیس جمهور مصر در مورد افزایش کوشش هایمان در آینده در زمینه خودمختاری فلسطینی ها و همکاری برای توسعه جریان صلح قول قاطعانه و صریح داد . (3)

بیانیه مجاهدین انقلاب در باره هفته وحدت

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در رابطه با هفته وحدت بیانیه ای منتشر کرد و طی آن بر لزوم وحدت بین مردم و دانشمندان متعهد شیعه و سنی تاکید و اظهار امیدواری کرد که با تحقق این وحدت این حربه ضد انقلاب به ضد آن تبدیل شده و تمامی توطئه های اجانب در منطقه و داخل کشور نقش بر آب گردد.(4)

ایمان به خدا و رهبری امام امت عامل وحدت

به مناسبت هفته وحدت مراسم ویژه ای در دبیرستان صادق تهران برگزار شد و غلامعلی حداد عادل در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت : ایمان به خدا ، رهبری امام امت و وحدت ملت مسلمان و رزمنده ایران عامل ثبات و گسترش انقلاب اسلامی در سطح جهانی است .

وی گفت : انقلاب اسلامی ایران تمام معادلات جهانی را به هم ریخت و با وجود حمایت ابرقدرت ها از رژیم طاغوت باعث سرنگونی این رژیم منفور شد انقلاب اسلامی ایران چون سیل خروشانی منطقه را فرا گرفت و ابرقدرت ها را به وحشت انداخت ، انقلاب اسلامی ایران بر سه پایه ایمان به خداوند متعال ، رهبری امام کبیرمان خمینی بت شکن و وحدت امت مسلمان کشورمان استوار بود و حضور مردم در صحنه باعث شکست های پیاپی دشمنان اسلام و ایران اسلامی شد . (5)

سخنگوی دولت : هر چه مجلس تصویب کند اطاعت می کنیم

احمد توکلی سخنگوی دولت در مصاحبه مطبوعاتی و در پاسخ به این سوال که نظر شما در باره کمک 6 کشور منطقه از نظر نفرات و تجهیزات به عراق چیست گفت : جنگ ما با آمریکا است و عراق و امثال آن ها نقش نوچه آمریکا را بازی می کنند.

وی ادامه داد : این ها می خواهند جلوی رشد سریع انقلاب اسلامی ایران را بگیرند و به خیال خودشان ما را از هستی ساقط کنند و اگر یادتان باشد چند روز پیش وزیر امور خارجه سوریه گفت : اگر آن 30 میلیارد دلاری را که کشورهای منطقه به عراق کمک کردند به جای آن به سوریه کمک می کردند الان اسرائیلی وجود نداشت .

توکلی ادامه داد : پس این کمک ها از اول جنگ به عراق می شد و اگر به جای 6 کشور 60 کشور هم به عراق کمک کنند در موضع ما هیچ گونه تغییری حاصل نمی شود .

توکلی در باره آخرین تحولات مربوط به تجارت خارجی نیز گفت : توجه دارید که لایحه تجارت خارجی به مجلس تقدیم شده است و در مجلس هم در شور اول تصویب شده است که منتظر شور دوم آن هستیم و من اطلاع بیشتری ندارم و هرچه که مجلس تصویب نماید دولت اطاعت خواهد کرد . (6)

پی نوشت:

 اطلاعات ، 24 دی 1360 ، صفحه 15
اطلاعات ، 24 دی 1360 ، صفحه 3
کیهان ، 24 دی 1360 ، صفحه 16
کیهان ، 24 دی 1360 ، صفحه 13
کیهان ، 24 دی 1360 ، صفحه 4
اطلاعات ، 24 دی 1360 ، صفحه 2

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول