اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

مگر سگ با اربابش قهر می کند؟

خطیب جمعه با اشاره به این ادعا که اسرائیل با آمریکا قهر کرده است گفت: برای بازی کردن سر ملت حالا دیگر بازی های سیاسی هم شروع می کنند. آمریکا و اسرائیل قهر کنند؟! سگ با اربابش قهر بکند؟! این اصلا نشدنی است.

مگر سگ با اربابش قهر می کند؟

رخدادهای 11 دی 1360

چکیده

  • آیت الله امامی کاشانی در خطبه های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به این ادعا که اسرائیل با آمریکا قهر کرده است گفت : آمریکا و اسرائیل قهر کنند؟! سگ با اربابش قهر بکند؟! این اصلا نشدنی است.
  • آیت الله حائری شیرازی امام جمعه جدید شیراز:  من نیز آماده ام و همین را می گویم من هم جز این بدن ناچیز چیزی ندارم ای منافقین خدا می داند که من هم برای این شهادت ها آماده ام.
  • علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه پس از دومین ملاقات خود با حافظ اسد رئیس جمهور سوریه در مصاحبه ای گفت : ملت ایران به صورت یکپارچه معتقد به مبارزه مسلحانه به عنوان تنها راه مبارزه با اسرائیل است .

آیت الله امامی کاشانی : قهر آمریکا و اسرائیل نشدنی است / سگ از اربابش قهر نمی کند

نماز جمعه دیروز تهران به امامت آیت الله امامی کاشانی در محل دانشگاه تهران برگزار شد . آیت الله امامی کاشانی در خطبه های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به این ادعا که اسرائیل با آمریکا قهر کرده است گفت : اسرائیل رژیم اشغالگر قدس حالا با آمریکا هم قهر می کنند برای بازی کردن سر ملت حالا دیگر بازی های سیاسی هم شروع می کنند ، آمریکا و اسرائیل قهر کنند؟! سگ با اربابش قهر بکند؟! این اصلا نشدنی است.

وی ادامه داد : آن وقت یک همچنین رژیم اشغالگری بیاید ارتفاعات جولان را به خودش منضم کند چرا نباید کشورهای اسلامی همه با هم باشند ؟ سیاه باد روی تو ای صدام ، سیاه باد رویت که سیاه هست و در دنیا و آخرت با چهره سیاه هستی که لشکر مجهز و ارتش مجهز خودت را این چنین که باید علیه رژیم اشغالگر قدس به کار ببری علیه حرکت اسلامی ایران به کار بردی ، ای عمله آمریکا و ای نوکر اسرائیل.

آیت الله امامی کاشانی همچنین در خطبه دوم با اشاره به ضد انقلاب گفت : این را برای آن هایی عرض می کنم که در دلشان زیغ است راستی فکر نکردید که آمریکا و اسرائیل این جور دارد ایران را می کوبد و در همه دنیا آمریکا راه افتاده ، تو چرا در داخل کشور به راه افتاده ای ، شما مجلات خارج و سخنان آمریکا و اقمارش را نمی خوانید که چطور وزیر امور خارجه آمریکا و نخست وزیر انگلیس در قاهره که مجلس تشکیل می دهند می گویند ما باید از داخل نظام جمهوری اسلامی را از بین ببریم اگر انسان گوش بکند و فکر کند و بیندیشد آن وقت است که بدبخت نمی شود.(1)

من هم آماده شهادتم

نماز جمعه این هفته شیراز به امامت آیت الله حائری شیرازی برگزار شد. وی دو روز پیش و به دنبال شهادت آیت الله دستغیب  از سوی امام خمینی رهبر انقلاب به امامت جمعه شیراز منصوب شد . حجت الاسلام ناطق نوری پیش از خطبه های نماز جمعه شیراز طی سخنانی گفت : ما با این شهادت ها نعمت هایی را از دست داده ایم اما در کنارش نعمت هایی را به دست آورده ایم که انسجام ما بیشتر شد و جهت به ما داد .

وی گفت : این ترورها باعث شد که ما بنی صدر ها را بشناسیم و آن رجوی خائن که سنگ خلق را به سینه می زد با دشمن و عامل ترور ملت ما متحد شد و فرار کرد . آیت الله حائری شیرازی امام جمعه شیراز نیز در خطبه های جمعه این شهر گفت : آن هایی که آیت الله دستغیب را ترور کردند برای این بود که شاقولی برای میزان کردن نباشد و شاید هدفشان بیشتر بود و آن این که سعی کردند کل انقلاب ما را ترور کنند.

وی با اعلام آمادگی برای شهادت گفت : من نیز آماده ام و همین را می گویم من هم جز این بدن ناچیز چیزی ندارم ای منافقین خدا می داند که من هم برای این شهادت ها آماده ام.(2)

وزیر خارجه : به صورت یکپارچه معتقد به مبارزه مسلحانه با اسرائیل هستیم

علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه پس از دومین ملاقات خود با حافظ اسد رئیس جمهور سوریه در مصاحبه ای گفت : ملت ایران به صورت یکپارچه معتقد به مبارزه مسلحانه به عنوان تنها راه مبارزه با اسرائیل است .  ولایتی با اشاره به تعیین جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس از سوی امام گفت : هر ساله میلیون ها نفر از مردم مسلمان ما در حمایت از جنبش مقاومت فلسطین تظاهرات وسیعی برپا می کنند و آمادگی خود را برای پیوستن به جبهه متحد مسلمانان بر علیه اشغالگران صهیونیسم اعلام می کنند زیرا ملت ما به طور یک پارچه معتقد است تنها راه مبارزه و مواجهه با رژیم اشغالگر قدس مبارزه مسلحانه است و کلیه راه های سازشکارانه را محکوم می کند.

وزیر خارجه در مورد شرایط ایران برای پایان جنگ نیز گفت : شرایط ما تغییر نکرده است ، عقب نشینی بی قید و شرط نیروهای عراقی از خاک ایران ، تعیین متجاوز توسط مراجع صالحه بین المللی و پرداخت غرامات جنگی از طرف متجاوز به کشوری که مورد تجاوز قرار گرفته است.(3)

پی نوشت:

 جمهوری اسلامی ، 12 دی 1360 ، صفحه 4
جمهوری اسلامی ، 12 دی 1360 ، صفحه 4
کیهان ، 12 دی 1360 ، صفحه 15

پژوهشگر :‌سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول