اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

بر اساس آمارهای رسمی

بیش از 6 میلیون نفر قربانی درگیری‌های مسلحانه در کلمبیا شده‌اند

بر طبق اعلام اتحادیه قربانیان جنگ‌های داخلی کلمبیا، زندگی بیش از 6 میلیون نفر تحت تأثیر درگیری‌های مسلحانه 50 ساله در این کشور آمریکای لاتینی قرار گرفته است.

بیش از 6 میلیون نفر قربانی درگیری‌های مسلحانه در کلمبیا شده‌اند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «پائولا گاویریا» رئیس اتحادیه قربانیان جنگ‌های داخلی کلمبیا اعلام کرد: کلمبیا اولین کشوری است که دارای یک آمار رسمی از تعداد قربانیان درگیری‌های مسلحانه 50 ساله رخ داده در این کشور آمریکای لاتینی می‌باشد؛ بر طبق اعلام اتحادیه قربانیان جنگ‌های داخلی کلمبیا حداقل 6 میلیون و 800 هزار نفر قربانی درگیری‌های مسلحانه بین دولت این کشور و نیروهای مسلح انقلابی (فارک) شده‌اند که اکثر این قربانیان را آوارگان داخلی تشکیل می‌دهند.

بر اساس آمار رسمی که از سوی اتحادیه قربانیان کلمبیا منتشر شده 86 درصد از این قربانیان را آوارگان داخلی و کسانی که مجبور به کوچ اجباری بوده‌اند، تشکیل داده و زندگی 14درصد دیگر از قربانیان تحت تأثیر اعمال خشونت‌آمیزی از قبیل قتل، ناپدید شدن اجباری، آدم ربایی، خشونت جنسی ، شکنجه و استخدام اجباری قرار گرفته است.

جنگ‌های داخلی بین دولت کلمبیا و نیروهای مسلح انقلابی «فارک» بیش از 50 سال است که به طول انجامیده است؛ در این درگیری‌ها گروه‌های شورشی و شبه نظامیانی از جناح راست این کشور و همچنین گروهک‌های قاچاق مواد مخدر نیز شرکت داشته‌اند؛ «فارک» از سال 1964 با دولت کلمبیا در جنگ بوده است.

«فارک» در17 دسامبر(26 آذر 93) آتش بس یک جانبه‌ای را با دولت این کشور آغاز و اعلام کرد تنها در صورتی که ابتدا هدف حمله قرار بگیرند به تهاجم طرف مقابل پاسخ خواهد داد؛ «خوآن مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا ضمن رد آتش‌بس نیروهای«فارک» اعلام کرد، شرایط این نیروها برای تأیید بین‌المللی آتش بس قابل قبول نیست.

دولت کلمبیا و نیروهای مسلح انقلابی (فارک) مذاکرات صلح را از سال 2012 در هاوانا (پایتخت کوبا) آغاز کرده‌اند؛ کوبا در تلاش است تا به این درگیری‌های شدید که بیش از 50 سال است کلمبیا گرفتار آن شده پایان دهد.

از زمانی شروع درگیری‌ها بین نیروهای «فارک» و دولت کلمبیا 220 هزار نفر کشته و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول