اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

«فارک» اتهام ارتباط با قاچاق مواد مخدر در کلمبیا را رد کرد

نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) در طول مذاکرات صلح با دولت این کشور در «هاوانا»، اتهام ارتباط با قاچاق مواد مخدر را رد کردند.

«فارک» اتهام ارتباط با قاچاق مواد مخدر در کلمبیا را رد کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) در طول مذاکرات صلح با دولت این کشور در «هاوانا» (پایتخت کوبا)، اتهام ارتباط و مشارکت با قاچاق مواد مخدر را رد کردند.

«فارک» اعلام کرد که تلاش‌های صورت گرفته جهت نشان دادن ارتباط این گروه با قاچاق مواد مخدر به منزله خدشه‌دار کردن تصویر آن‌ها در عموم می‌باشد.

«فارک» با ارائه بیانیه‌ای ضمن اعلام اینکه  «خوآن مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا در طول اظهارات اخیر خود قصد داشته چهره این گروه را با ارتباط به قاچاق مواد مخدر خراب کند خاطر نشان کرد: ما قاچاقچی مواد مخدر نیستیم بلکه تنها مبارزانی هستیم که در برابر دولت‌های سرکوب‌گر در این کشور مبارزه می‌کنیم.

نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا تأکید کردند که «سانتوس» در اجلاس اخیر ایبرو آمریکا در مکزیک درباره ارتباط و مشارکت این گروه با قاچاق مواد مخدر سخن گفته است در حالی که در حال حاضر بایستی به برقراری صلح در این کشور کمک کرده و بتواند حمایت‌ها را از ادامه این روند جلب کند اما با این کار خود در واقع آشوب و اغتشاش ایجاد می‌کند.

«فارک» تصریح کرد که دولت کلمبیا با ترویج این دیدگاه‌های خود در واقع می‌خواهد مبارزات بشر‌ دوستانه که حق قانونی ما می‌باشد را با عنوان یک گروه قاچاقچی مواد مخدر متزلزل سازد.

نیروهای مسلح انقلابی در آخر افزودند که همواره با احساس مسئولیت و علاقه بحث‌هایی درباره جرائم قاچاق مواد مخدر را دنبال می‌کنند و آن را به عنوان یک مشکل اجتماعی و جهانی که بایستی با مشارکت جوامع بین‌المللی حل شود، می‌دانند.

درگیری بین نیروهای مسلح انقلابی «فارک» و دولت کلمبیا از ابتدا تاکنون باعث آواره شدن بیش از 4 میلیون کلمبیایی و همچنین کشته شدن 600 هزار نفر شده است.

از این رو مذاکرات صلح بین آن‌ها از 12 نوامبر سال 2012 در «هاوانا» پایتخت کوبا آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول