اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در بیانیه‌ای

فارک:دولت کلمبیا به آتش‌بس یکجانبه ملحق شود

نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) از رئیس جمهور این کشور خواستند تا برای برقراری صلح و آرامش در این کشور با گذاشتن سلاح‌ها بر زمین به آتش‌بس یکجانبه‌ای که از سوی فارک در پیش گرفته شده بپیوندد.

فارک:دولت کلمبیا به آتش‌بس یکجانبه ملحق شود

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) از «خوآن مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا خواستند تا الگوی روابط بین آمریکا و کوبا را برای ایجاد آرامش و عادی‌‌سازی روابط با این گروه در پیش گیرد و به آتش بس یک جانبه و نامحدودی که «فارک» برای پایان دادن به درگیری‌ها آغاز کرده‌اند، ملحق شود.

«فارک» در طول بیانیه‌ای گفت: طی روزهای گذشته «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا به سراسر جهان اعلام داشت که پس از شکست در محاصره اقتصادی کوبا آغاز به عادی‌سازی روابط دیپلماتیک با این کشور با وجود چند دهه اختلاف بین آن‌ها، کرده است.

«فارک» با استفاده از این تصمیم و اراده راسخ درباره از سرگیری روابط دیپلماتیک بین کوبا-آمریکا از «سانتوس» درخواست کرد که با توجه به پیشرفت‌های به دست آمده  در میز مذاکرات «هاوانا» (پایتخت کوبا) بین این گروه انقلابی و دولت کلمبیا سلاح‌هایشان را پس از سال‌ها خشونت و درگیری مسلحانه که تنها منجر به ریختن خون افراد بیشتری می‌شود، زمین بگذارند.

نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا افزودند که زمان آن فرا رسیده که دولت کلمبیا درک کند که یک سرباز ارتش این کشور با یک سرباز ما تفاوتی ندارد.

«فارک» در ادامه گفت: مردم کلمبیا می‌خواهند کشور خود را به دور از سر و صدای بمب و مسلسل ببینند.

نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا تاکید کردند که تصمیمشان درباره اعلام آتش بس یکجانبه و نامحدود یک حرکت انسان‌دوستانه در پاسخ به فریاد اعتراضات گسترده قربانیان درگیری‌های این کشور و انتظارات ملی بوده است.

درگیری بین نیروهای مسلح انقلابی «فارک» و دولت کلمبیا از ابتدا تاکنون باعث آواره شدن بیش از 4 میلیون کلمبیایی و همچنین کشته شدن 600 هزار نفر شده است.

از این رو مذاکرات صلح بین آن‌ها از 12 نوامبر سال 2012 در «هاوانا» پایتخت کوبا آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول