اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس جمهور آرژانتین: صندوق کرکس نوعی تروریسم اقتصادی است

رئیس جمهور آرژانتین ضمن تأکید بر ادامه روند مبارزه دولت این کشور با زورگویی‌های مقامات صندوق کرکس، این صندوق را نوعی تروریسم اقتصادی و تجاری برای کشورها دانست.

رئیس جمهور آرژانتین: صندوق کرکس نوعی تروریسم اقتصادی است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین طی سخنرانی خود در مراسم گرامی‌داشت سی‌ویکمین سالگرد بازگشت دموکراسی و برابری به آرژانتین اعلام کرد که مبارزات دولت این کشور با بی‌عدالتی‌های مقامات صندوق کرکس همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه افزود که هرگز اجازه زورگویی و گرفتن پولی مازاد بر حق واقعی‌اش را به هیچ طلبکاری نخواهد داد.

«فرناندز» همچنین در سخنانش این صندوق را نوعی تروریسم اقتصادی و تجاری برای کشورهای جهان نیز تلقی کرده و تصریح کرد: ما هفته گذشته پیشنهاد پرداخت پیش از موعد مبلغی بالغ بر 6700 میلیون دلار از پولی که موظف به پرداخت آن بودیم را به مقامات صندوق کرکس ارائه کردیم (موعد پرداخت این پول تا ماه اکتبر سال 2015 می‌باشد).

این در حالی است که مقامات صندوق کرکس با پیروزی در دادگاه آمریکا و با رأی «توماس گریسا» خواهان مبلغی بیش از این هستند.

رئیس جمهور آرژانتین در بخشی از سخنانش ضمن رد شایعات اخیر در رابطه با تحریم آرژانتین و ناتوانی این کشور در پرداخت بدهی‌هایش خاطرنشان کرد که در حال حاضر دولت ما شرایط پرداخت تمامی بدهی‌های خود را دارد و این طلبکاران هستند که تحریم شده و اجازه اخذ پول خود را ندارند.

از سویی دیگر «آکسل کیسیوف» وزیر اقتصاد آرژانتین طی سخنانی در این مراسم اعلام کرد که دولت کشورش قصد دارد تمامی بدهی‌های خود را تحت شرایطی عادلانه، منطقی و بدون صورت گرفتن هیچ اخاذی پرداخت کند.

وی در پایان سخنانش در اشاره به هدف صندوق کرکس در به زانو درآوردن دولت آرژانتین اعلام کرد: در این پرونده مشکل آرژانتین نیست، مشکل صندوق کرکس است که قصد هیچ‌گونه مذاکره را نداشته و فقط خواستار گرفتن 100 درصد ارزش اوراق قرضه کنونی آرژانتین می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول