اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

برای مقابله با حمله سوداگرانه صندوق کرکس

آرژانتین بدهی خارجی خود را زودتر از موعد پرداخت می‌کند

آرژانتین قصد دارد بخشی از اوراق قرضه خود که پرداخت آن برای سال 2015 تعیین شده بود را پیش از موعد سررسید بپردازد.

آرژانتین بدهی خارجی خود را زودتر از موعد پرداخت می‌کند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ته‌لام»، «آکسل کیسیوف» وزیر اقتصاد آرژانتین اعلام کرد، کشورش قصد دارد بدهی خارجی خود به طلبکاران را بین 10 تا 12 دسامبر سال جاری (19 تا 21 آذر 93) پرداخت کند تا بدین ترتیب با حمله سوداگرانه صندوق کرکس مقابله کند.

«کیسیوف» در این خصوص خاطرنشان کرد: ما بدهی خود را پیش از موعد پرداخت خواهیم کرد زیرا توانایی و اراده لازم برای انجام این کار را داریم و می‌خواهیم دست توطئه‌های سوداگرانه را قطع کنیم؛ ما مبلغ سررسید سال 2015 (اوراق قرضه دولت ملی آرژانتین به دلار آمریکا که 7 درصد از کل بدهی این کشور را تشکیل می‌دهد) را پیش از موعد مقرر پرداخت می‌کنیم، که فرصتی برای معاوضه آن با یکی دیگر از اوراق قرضه و یکی از طلبکاران جدید تا سقف 3 هزار میلیون دلار می‌باشد.

دولت آرژانتین با تصمیم خود جهت پرداخت پیش از موعد و داوطلبانه بخشی از اوراق قرضه که برای اکتبر سال آتی (مهر 94) در نظر گرفته شده بود، قصد دارد شایعات مبنی بر بی‌ثباتی اقتصادی خود را تکذیب کند و نشان دهد که نقدینگی لازم برای پاسخگویی به طلبکاران را دارد.

وزیر اقتصاد آرژانتین به حمله سوداگرانه‌ صندوق کرکس علیه این کشور در دادگاه‌های آمریکایی اشاره کرد و گفت: آنها سعی دارند اینکه آرژانتین توانایی پرداخت بدهی خود در سررسید و به ویژه مبلغ تعیین شده برای سال آینده را دارد مورد شک قرار دهند.

دادگاه آمریکا چندی پیش حکمی صادر کرد که به موجب آن آرژانتین وادار می‌شود با گروهی از سرمایه‌گذاران صندوق کرکس برای پرداخت بدهی خارجی خود به توافق برسد؛ این صندوق نیز درخواست سودی کلان برای بدهی‌های پرداخت نشده که میزانی بالغ بر 1330 میلیون دلار می‌باشد دارد.

به گزارش فارس، صندوق کرکس به کشورهایی که دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند وام داده، اما با ادعای پس گرفتن مبلغ گزافی از این کشورها، آن‌ها را با بحرانی دیگر روبرو کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول