اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

همراهی بیش از 400 قرآن‌آموز با طرح ملی تلاوت

دو سال از طرح ملی تلاوت می‌گذرد که در این مدت بیش از 400 قرآن‌آموز با طرح ملی تلاوت همراه بوده‌اند و با توجه به استقبال معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده این طرح موفق‌تر پیش رود.

همراهی بیش از 400 قرآن‌آموز با طرح ملی تلاوت

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، طرح ملی تلاوت با هدف کشف و شناسایی نوجوانان مستعد قرآنی، رشد و شکوفایی قرآن‌آموزان هشت تا 16 سال، بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزش قرآن کریم، آموزش کامل مرتبط با قرائت و اجرای تلاوت‌های اثرگذار و معناگرا با ریاست «حامد شاکرنژاد» قاری بین‌المللی قرآن کریم و زیر نظر معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال 1391 آغاز شد.

10 استان مجری طرح ملی تلاوت هستند

در نخستین دوره این طرح ملی که در استان‌های مرکزی، اردبیل، مازندران، خراسان رضوی، تهران، آذربایجان شرقی و سیستان‌وبلوچستان برگزار شد، نوجوانان بسیاری اقدام به ثبت‌نام و پس از قبولی در آزمون، در کلاس‌های این دوره شرکت کردند به طوری که از نخستین دوره تاکنون 160 قرآن‌آموز با طرح ملی تلاوت همراه بوده‌ و آزمون‌ها را به خوبی سپری کرده است.

در دومین دوره این آزمون‌ها نیز که سال گذشته برگزار شد، سه استان قزوین، اصفهان و قم به استان‌های مجری طرح ملی تلاوت افزوده شد که پس از برگزاری آزمون دوره دوم، از دو هزار و دویست نفر از ثبت‌نام کنندگان، 240 نفر در این 10 استان موفق به حضور در دوره‌های طرح ملی تلاوت شدند. امسال نیز نام‌نویسی در طرح ملی تلاوت از 17 خردادماه آغاز شد و تا پایان شهریورماه سال جاری ادامه دارد.

تربیت بیش از 400 قرآن‌آموز در 2 دوره

به گفته دبیر طرح ملی تلاوت، از نخستین دوره این طرح تاکنون 401 نفر در طرح ملی تلاوت پرورش یافته‌اند و با توجه به وجود استعدادهای برتر قرآنی در این طرح امیدواریم تا پایان آن فعالان قرآنی ممتازی تحویل جامعه دهیم.

«حسین مقدم‌کیا» با اشاره به حمایت آقای حشمتی از این طرح، ادامه داد: با استقبال معاونت قران و عترت از طرح ملی تلاوت و تأکید بر بخش عترت، امسال این طرح را با قدرت بیشتری در 10 استان کشور برگزار می‌کنیم.

به گزارش فارس، امتحان پایان ترم چهارم و دوم قرآن‌آموزان در حال تصحیح است و شهریورماه سال جاری نتایج آزمون‌ها اعلام می‌شود و ممکن است برخی از قرآن‌آموزان از طی کردن ادامه همراهی در این طرح باز بمانند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول