اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

«فارک» 2 سرباز ارتش کلمبیا را آزاد کرد

«فارک» پس از آزاد کردن 2 سرباز ربوده شده ارتش کلمبیا در ایالت «آراوکا» خواستار توقف عملیات نظامی توسط دولت این کشور شد.

«فارک» 2 سرباز ارتش کلمبیا را آزاد کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ال‌دبر»، نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) ضمن آزاد کردن 2 سرباز ربوده شده ارتش این کشور در ایالت «آراوکا» (نزدیک مرز ونزوئلا) از مقامات کلمبیا خواستند عملیات نظامی در ایالت «چوکو» (غرب) را برای آزادی ژنرال «روبن داریو آلزاته» و 2 همراهش متوقف سازند.

این 2 سرباز ربوده شده در طی یک عملیات بشردوستانه به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تحویل داده شده و سپس با هلی‌کوپتر به «تامه» (شرق کلمبیا) منتقل شدند.

«فارک» در بولتن منتشر شده در وبلاگ هیئت نمایندگی صلح خود در هاوانا (پایتخت کوبا) اعلام کرد: امیدواریم که عملیات و محاصره نظامی صورت گرفته توسط وزارت دفاع این کشور برای آزادی ژنرال «آلزاته» و همراهانش متوقف شود.

بر طبق این بولتن منتشر شده «پائولو سزار ریورا» و «خوناتان آندرس دیاز فرانکو» 2 سرباز نظامی این کشور در عین سلامت و امنیت در ایالت «آراوکا» که ربوده شده بودند، آزاد شدند.

«فارک» تأکید کرد: فاز اول توافق‌نامه بشردوستانه در حال حاضر انجام شده است و پس از آن‌که اطمینانشان جلب شود تلاش خود را بر روی آزاد کردن ژنرال «آلزاته» و همراهانش متمرکز خواهند کرد.

نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا همچنین افزودند: از تلاش‌های خود در جهت برقراری صلح و آشتی خرسندیم و هر روز احساس تعهدمان نسبت به برقراری ثبات در کشور افزون می‌شود.

ژنرال « روبن داریو آلزاته» به همراه سرجوخه «خورخه رودریگز» و وکیل «گلوریا اورگو» مشاور ارتش کلمبیا در 16 ماه نوامبر سال جاری (25 آبان) در ایالت «چوکو» این کشور ربوده شدند.

«خوآن مانوئل سانتوس» پس از انتشار خبر ربوده شدن نظامیان کلمبیایی به دست نیروهای «فارک» مذاکرات صلح بین دولت خود با این گروه را به حالت تعلیق درآورده و اعلام کرد که تا آزاد نشدن این افراد و همچنین ابهام‌زدایی کامل از این مسئله مذاکرات را آغاز نخواهد کرد.

«فارک» و دولت کلمبیا پس از 50 سال درگیری و خشونت به دنبال برقراری صلح و آرامشی ماندگار در کشور هستند و از آغاز مذاکراتشان در نوامبر سال 2012 تا‌کنون بر‌ سر مواردی چون اصلاحات در بخش کشاورزی، مشارکت سیاسی «فارک» در امور کشور و بحث مبارزه با مواد مخدر به توافق رسیده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول