اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس جمهور کلمبیا: فارک ژنرال ربوده شده را آزاد می‌کند

رئیس جمهور کلمبیا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ژنرال ربوده شده این کشور توسط نیروهای مسلح انقلابی فارک هفته آینده آزاد خواهد شد.

رئیس جمهور کلمبیا: فارک ژنرال ربوده شده را آزاد می‌کند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «خوآن مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا طی بیانیه‌ای از طریق صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد: آزادی ژنرال «روبن داریو آلزاته» یکی از فرماندهان ارتش این کشور و همراهان وی که توسط «ایوان مارکز» سخنگوی «فارک» وعده داده شده در هفته آینده رخ خواهد داد.

به گفته مقامات کلمبیایی شرایط آب و هوایی ایالت «چوکو» که محل ربوده شدن «ژنرال آلزاته» و همراهانش توسط «فارک» بوده و همچنین یکی از پرباران‌ترین مناطق در جهان می‌باشد، ممکن است روند آزادی آن‌ها را به تأخیر بیندازد بنابراین با این که ترتیبات لازم از سوی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای تحویل بازداشت‌شدگان به مقامات این کشور آمریکای جنوبی داده شده اما هنوز نشانه‌ای از حضور این فرمانده ارتش کلمبیا و همراهانش دریافت نشده است.

با آزادی این ژنرال کلمبیایی و 4 تن دیگر از افسران همراهش، مذاکرات صلح بین دولت این کشور و نیروهای «فارک» که با هدف پایان دادن به درگیری‌های مسلحانه 50 ساله در این کشور آمریکای جنوبی صورت می‌گیرد در کوبا از سر گرفته خواهد شد.

«سانتوس» پس از بازداشت ژنرال «آلزاته» در 16 نوامبر (25 آبان 93) ادامه مذاکرات صلح با نیروهای «فارک» را به حالت تعلیق درآورد؛ این تصمیم رئیس جمهور کلمبیا انتقادهای گسترده‌ای را از سوی سیاستمداران مترقی، فعالان اجتماعی و نمایندگان قربانیان جنگ‌های مسلحانه این کشور آمریکای جنوبی در پی داشت.

«ژنرال آلزاته» در شرایط بسیار غیرمعمول دستگیر شد؛ وی در مورد سفرش به منطقه خطرناک «چوکو» به همکارانش اطلاعی نداده بود و هنگامی که توسط نیروهای فارک ربوده شد لباس غیرنظامی به تن داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول