اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

ابقای یک تروریست از سوی اسرائیل در پست خود!

به دنبال استعفای نمایشی سرگرد مزدور سعد حداد و نپذیرفتن آن از سوی مقامات اسرائیلی سعد حداد استعفای خود را پس گرفت! وی در جنوب لبنان به خاطر منافع اسرائیل تلاش می کند.

ابقای یک تروریست از سوی اسرائیل در پست خود!

رخدادهای 17 آبان 1360

چکیده

  • هزار تفنگدار دریایی آمریکا اوایل ماه دسامبر آینده برای انجام یک تمرین محدود سی ساعته به درخواست دولت عمان در سواحل این کشور پیاده خواهند شد.
  • یکی از رهبران اخوان المسلمین قتل انورسادات رئیس جمهور سابق مصر را به عنوان یک اقدام غیر انسانی تقبیح کرد.
  • بگین نخست وزیر رژیم صهیونیستی: هدف اساسی قرارداد با آمریکا تشکیل یک نیروی مشترک تکامل یافته  به منظور تثبیت اوضاع امنیتی منطقه است که به دنبال انقلاب اسلامی به رهبری آیت الله خمینی دچار شرایط ناپایدار و خطرناکی شده است .
  • کاندیدای منافقین شاخه اهواز برای نمایندگی مجلس و عضو موثر این گروهک نیز در تهران دستگیر شد.
  • بر اثر انفجار یک سه راهی که به وسیله منافقین ضد خلق در یک قابلمه جاسازی و در یک محوطه حوالی پانصد دستگاه در جنوب شیراز قرار داده شده بود کودکی به نام هادی فیروز آبادی به شهادت رسید.
  • ایران در پنجمین اجلاس سازمان خبرگزاری ها به عضویت هیئت اجرایی این سازمان پذیرفته شد .
  • به دنبال استعفای نمایشی سرگرد مزدور سعد حداد و نپذیرفتن آن از سوی مقامات اسرائیلی سعد حداد استعفای خود را پس گرفت !

استقرار 100 تفنگدار آمریکا در عمان به درخواست این کشور

عبدالعزیز الراوری وزیر اطلاعات عمان در مصاحبه ای با روزنامه قطری الریاء درخواست کرد برای مقابله با تلاش های شوروی در محاصره منطقه استراتژیک خلیج فارس یک نیروی مخصوص کشورهای خلیج[فارس] تشکیل شود. وی این سخنان را با اظهار نظر در باره امضای پیمان دوستی و همکاری بین یمن جنوبی ، لیبی و اتیوپی که در ماه اوت گذشته به امضا رسید بیان داشت.

وزیر اطلاعات عمان با اشاره به شرکت سلطان نشین عمان در مانورهای آمریکایی ستاره درخشان که دوشنبه آینده برگزار خواهد شد اعلام کرد این مانورها به دیگران نشان خواهد داد که عمان دوستانی دارد. عبدالعزیز الراوی اضافه کرد این تمرینات در چهارچوب در اختیار گذاردن تسهیلات نظامی کشورش به آمریکا انجام می گیرند و به سلطان نشین عمان اجازه خواهد داد تا در صورت تهدید بهتر خود را با آمریکا هماهنگ کند !

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه به نقل از وزارت دفاع آمریکا گزارش داد هزار تفنگدار دریایی آمریکا اوایل ماه دسامبر آینده برای انجام یک تمرین محدود سی ساعته به درخواست دولت عمان در سواحل این کشور پیاده خواهند شد.(1)

دبیر کل اخوان المسلمین ترور سادات را تقبیح کرد !

رویترز از قاهره گزارش داد که یکی از رهبران اخوان المسلمین قتل انورسادات رئیس جمهور سابق مصر را به عنوان یک اقدام غیر انسانی تقبیح کرد. عمر تلمسانی دبیر کل سازمان اخوان المسلمین در مصاحبه با هفته نامه اکتبر گفت : اسلام در سرتاسر تاریخ طولانی خود هرگز متوسل به خشونت نشده است .  وی افزود : قتل در اسلام یک خیانت بزرگ است .

گفته می شود عمر تلمسانی یکی از رهبران اخوان المسلمین است که پس از برقراری یک سازش پنهانی با رژیم سادات از زندان آزاد و به منظور اخذ اجازه فعالیت رسمی مشروط از سادات قول هایی گرفت . (2)

بگین : توسعه روابط با اسرائیل به منظور تقابل با انقلاب ایران

بگین نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی مصاحبه ای با رادیوی این رژیم جزئیات قرارداد توسعه همکاری های استراتژیک بین تل آویو و واشنگتن را فاش ساخته و گفت : هدف اساسی این قرارداد تشکیل یک نیروی مشترک تکامل یافته  به منظور تثبیت اوضاع امنیتی منطقه است که به دنبال انقلاب اسلامی به رهبری آیت الله خمینی دچار شرایط ناپایدار و خطرناکی شده است . (3)

کاندیدای منافقین در اهواز دستگیر شد

با کشف یک خانه تیمی در خیابان آذربایجان تهران 5 عضو فعال فراری منافقین دستگیر شدند . همچنین کاندیدای منافقین شاخه اهواز برای نمایندگی مجلس و عضو موثر این گروهک نیز در تهران دستگیر شد. از این فرد مذکور یک وانت بار اسناد ، مدارک و تعدادی کروکی منازل مقامات کشور و جزوات سازمانی به دست آمد.(4)

شهادت یک کودک بر اثر انفجار سه راهی منافقین

بر اثر انفجار یک سه راهی که به وسیله منافقین ضد خلق در یک قابلمه جاسازی و در یک محوطه حوالی پانصد دستگاه در جنوب شیراز قرار داده شده بود کودکی به نام هادی فیروز آبادی به شهادت رسیده و دو کودک 6 و هفت ساله به اسامی مسعود نظری و مهدی فیروز آبادی که در محل مشغول بازی بودند به شدت مجروح شدند.(5)

کریم سنجابی به دادگاه انقلاب ارتش احضار شد

دادستان دادگاه انقلاب ارتش جمهوری اسلامی ایران از 6 نفر شاهدی که ابوالفضل قاسمی دبیرکل سابق حزب ملت ایران در رابطه با اتهامات خود به دادگاه معرفی کرده است خواست تا در جلسه دادگاه نامبرده که ساعت 8 صبح روز سه شنبه 19 آبان ماه سال جاری در محل دادستانی انقلاب ارتش برگزار می شود شرکت کنند.

اسامی شاهدینی که ابوالفضل قاسمی در رابطه با اتهامات خود به دادگاه داده است عبارتند از ؛ دکتر کریم سنجابی ، ایرج افشار سرپرست سابق کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران ، قدرت روشن معاون سابق کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران ، جلیلی مدیر چاپخانه آشنا ، دکتر شمس الدین مفیدی که در حال حاضر در زندان اوین به سر می برد و مهندس علیقلی بیانی.(6)

ایران عضو هیئت اجرایی سازمان خبرگزاری های آسیا شد

ایران در پنجمین اجلاس سازمان خبرگزاری ها به عضویت هیئت اجرایی این سازمان پذیرفته شد . این پذیرش در چهارمین روز نشست اجلاس مذکور انجام گرفت و به این ترتیب از خبرگزاری های کشورهای غرب آسیا تنها 2 نماینده که یکی از آن ها خبرگزاری پارس خواهد بود در هیئت اجرایی سازمان خبرگزاری های آسیا شرکت دارند.(7)

ابقای یک تروریست از سوی اسرائیل در پست خود !

به دنبال استعفای نمایشی سرگرد مزدور سعد حداد و نپذیرفتن آن از سوی مقامات اسرائیلی سعد حداد استعفای خود را پس گرفت ! وی که در جنوب لبنان به خاطر منافع اسرائیل تلاش می کند در یک استعفای نمایشی اعلام کرد از این سمت کناره گیری می کند. وی فرمانده نیروهای مسیحی طرفدار اسرائیل را در جنوب لبنان بر عهده دارد .(8)

پی نوشت:

1- کیهان ، 17 آبان 1360 ، صفحه 16

2- کیهان ، 17 آبان 1360 ، صفحه 16

3- کیهان ، 17 آبان 1360 ، صفحه 16

4- کیهان ، 17 آبان 1360 ، صفحه 14

5- اطلاعات ، 17 آبان 1360 ، صفحه 2

6- کیهان ، 17 آبان 1360 ، صفحه 2

7- اطلاعات ، 17 آبان 1360 ، صفحه 13

8- جمهوری اسلامی ، 17 آبان 1360 ، صفحه 3

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول