اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

دفاع روحانی عراقی از ایران در جنگ تحمیلی

آیت‌الله سید‌محمد باقر حکیم دبیر کل جامعه روحانیت مبارز عراق گفت : رژیم مزدور صدام تعدادی از جوانان عراقی را فریب داده و آنها را به انسان‌های کافر و ملحد تبدیل کرده، این در حالی است که ملت ایران امروز با از خود گذشتگی فراوان از خون و مال خود در جبهه‌های نبرد می‌گذرند.

دفاع روحانی عراقی از ایران در جنگ تحمیلی

رخدادهای 16 آبان 1360

چکیده

  • در حالی که لبنان همچنان در معرض تجاوزات رژیم صهیونیستی قرار دارد و برخوردهای خونین داخلی به ادامه بحران در این کشور کمک می کند.
  • آیت الله سید محمد باقر حکیم: امروز بر تمامی عراقیان لازم است که مسئولیت حسینی را بر دوش بگیرند و از اموال و جان های خود بگذرند و عراق خونین را از یوغ ستم صدام آزاد سازند.
  • توسط عناصر ضد انقلاب یک نارنجک در روز عاشورای حسینی به سوی  دسته های عزادار حسینی سردشت پرتاب شد که بر اثر انفجار آن 5 نفر مجروح شدند.

منابع فلسطینی : استعفای حداد مقدمه حمله تازه صهیونیست ها

در حالی که لبنان همچنان در معرض تجاوزات رژیم صهیونیستی قرار دارد و برخوردهای خونین داخلی به ادامه بحران در این کشور کمک می کند استعفای ناگهانی سعد حداد که رهبری نظامیان مسیحی و شورشی جنوب لبنان را بر عهده داشت دیگر رویدادهای لبنان را تحت الشعاع قرار داده است .

هنوز انگیزه کناره گیری سرگرد حداد از فرماندهی نظامیان مسیحی جنوب لبنان مشخص نشده اما در مجموع با توجه به اظهار نظرهای آگاهان می توان گفت که این استعفا می تواند نشانه های توطئه تازه ای در جنوب لبنان باشد . یونایتدپرس نیز به نقل از منابعی در فلسطین استعفای سعد حداد را پوششی برای تجاوزات جدید اسرائیل خوانده است.(1)

آیت الله حکیم مردم عراق را به قیام دعوت کرد

آیت الله سید محمد باقر حکیم دبیر کل جامعه روحانیت مبارز عراق گفت : امروز بر تمامی عراقیان لازم است که مسئولیت حسینی را بر دوش بگیرند و از اموال و جان های خود بگذرند و عراق خونین را از یوغ ستم صدام آزاد سازند. وی که در میان تعدادی از مجاهدین عراقی در شب عاشورا در حسینیه حیدری تهران سخنرانی می کرد اضافه کرد : انقلاب اسلامی ایران با پیروی از نهضت امام حسین به پیروزی رسید .

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز عراق افزود : رژیم مزدور صدام تعدادی از جوانان عراقی را فریب داده و آن ها را به انسان های کافر و ملحد تبدیل کرده و واداشته است که با مردم مسلمان ایران به جنگ برخیزند این در حالی است که ملت ایران امروز با از خود گذشتگی فراوان از خون و مال خود در جبهه های نبرد می گذرند.(2)

روز عاشورا ؛ پرتاب نارنجک به سوی دسته های عزادار

توسط عناصر ضد انقلاب یک نارنجک در روز عاشورای حسینی به سوی  دسته های عزادار حسینی سردشت پرتاب شد که بر اثر انفجار آن 5 نفر مجروح شدند.

بر اساس این گزارش ساعت 9 و 30 دقیقه صبح روز عاشورا در حالی که دسته های عزاداری در شهر سردشت در حرکت بود یک نارنجک توسط ضد انقلابیون از خدا بی خبر به سوی دسته های عزادار پرتاب شد که در نتیجه 5 نفر از اهالی متدین این شهر مجروح شدند. همچنین بر اثر انفجار یک بمب ساعتی که توسط عناصر کومله در منزل یکی از اهالی مسلمان اشنویه کار گذاشته شده صاحب خانه و 2 نفر دیگر مجروح شدند(3)

پی نوشت:

1- اطلاعات ، 17 آبان 1360 ، صفحه 16

2- اطلاعات ، 17 آبان 1360 ، صفحه 1

3- کیهان ، 18 آبان 1360 ، صفحه 4

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول