اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

از سوی رئیس مجلس ونزوئلا صورت گرفت

افشای فایل صوتی جدید از اقدامات مخربانه اپوزیسیون ونزوئلا

رئیس مجلس ونزوئلا از دستیابی به یک فایل صوتی جدید از برنامه‌ریزی‌ استراتژی‌ها و اقدامات یک فعال اپوزیسیون ونزوئلا برای ایجاد کودتای نظامی در این کشور آمریکای جنوبی خبر داد.

افشای فایل صوتی جدید از اقدامات مخربانه اپوزیسیون ونزوئلا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «دیوسدادو کابیو» رئیس مجلس ملی ونزوئلا در برنامه تلویزیونی خود با ارائه یک فایل صوتی از «رینالدو دوس سانتوس» یک فعال برزیلی اپوزیسیون، از برنامه‌ریزی اقداماتی برای ایجاد یک کودتای نظامی در این کشور پرده برداشت.

وی گفت: در این فایل صوتی شنیده می‌شود «دوس سانتوس» با یک فرد ناشناس در حال مذاکره درباره استخدام 1500 مرد و ایجاد یک سری مادربوردها برای به کار بردن در هواپیمای «سوکوهی» همراه با 11 هلی‌کوپتر جنگی برای حمله به کاراکاس(پایتخت ونزوئلا) و مقرهای نیروهای مسلح بولیواری این کشور می‌باشد.

«کابیو» اعلام کرد که «دوس سانتوس» همانند یک دروغگو عمل می‌کند؛ چرا که در اظهاراتش نقش خود را در مشارکت با اقدامات شورشی در ونزوئلا نپذیرفته است.

رئیس مجلس ملی ونزوئلا همچنین این فعال اپوزیسیون ونزوئلا را یک فرد دست‌نشانده، حقه‌باز، ترسو و مشاور «لئوپولدو لوپز» رهبر اقدامات بی‌ثبات‌سازی اپوزیسیون این کشور می‌داند.

چندی پیش نیز مقامات ونزوئلا چند فایل ویدئویی از ارتباط برخی بخش‌های اپوزیسیون این کشور با عوامل تروریستی را فاش کردند.

یکی از ویدئوهای انتشار یافته از «لورنت گومز صالح» یکی از رهبران اپوزیسیون ونزوئلا می‌باشد.

«گومز صالح» در این ویدئو در حال برنامه‌ریزی حملاتی در برخی از مراکز تفریحی، نهادهای دولتی و مقر شورای ملی انتخابات در ایالت «تاچیرا» در این کشور بود.

«گومز» به همراه «گابریل بایس» یکی دیگر از فعالان اپوزیسیون ونزوئلا در 26 ماه سپتامبر 2010 در شهر «والنسیا» (در ایالت کارابوبو) این کشور بازداشت و تجهیزات نظامی آن‌ها نیز کشف و ضبط شد.

این دو فعال اپوزیسیون ونزوئلا از سوی کمیسیون جرائم این کشور به ایجاد آشوب، فتنه‌انگیزی، تهدید، برهم زدن نظم عمومی و انتشار اطلاعات نادرست متهم شدند.

به گزارش فارس، از تاریخ 12 فوریه گذشته حملات تروریستی متعددی علیه دولت ونزوئلا با هدف بی‌ثبات‌سازی کشور و شکست دادن انقلاب بولیواری آغاز شده به رهبری «چاوز» انجام شده است، اما همگی آن‌ها با شکست مواجه شده‌اند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول