اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اکوادور پیشنهاد مداخله‌جویانه آمریکا را نپذیرفت

رئیس‌جمهور اکوادور ضمن محکوم کردن اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا، پیشنهاد جدید این کشور را برای راه‌اندازی مراکز نوآوری در آمریکای لاتین و آفریقا رد کرد.

اکوادور پیشنهاد مداخله‌جویانه آمریکا را نپذیرفت

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «آندس»، «رافائل کوره‌آ» رئیس جمهور اکوادور طی سخنرانی خود در کنفرانس توسعه سازمان ملل متحد در «ژنو» سوئیس، هشدار داد که پیشنهاد «باراک اوباما» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا برای ایجاد مراکز نوآوری در آمریکای لاتین و آفریقا به بهانه تقویت جامعه مدنی، تنها به منزله دخالتی دوباره در امور داخلی کشورها می‌باشد.

رئیس جمهور اکوادور در این راستا از آمریکا خواست که در امور داخلی کشورها دخالت نکند و اجازه دهد ملت‌ها در آرامش باشند. 

«کوره‌آ» در این خصوص خاطرنشان کرد: ما آمریکای لاتینی‌ها به خوبی درک می‌کنیم که این پیشنهاد تنها به معنای دخالت بیشتر است و به ما کمکی نخواهد کرد؛ از آمریکا می‌خواهیم که دیگر برای ما رهبری نکند، جامعه مدنی را در کشور خود تقویت کند و ما را در آرامش بگذارد.

وی ضمن تاکید بر اینکه دولت‌های مترقی و پیشرو در منطقه سال‌های سختی پیش رو دارند، بازسازی مجدد حزب راست را بازسازی محافظه‌کارانه نامید.

رئیس جمهور اکوادور همچنین افزود: اولین دوره‌ای که در راه توسعه با آن مواجه بودیم و اقدامات حاشیه‌ای زیادی به همراه داشت به پایان رسیده است، در حال حاضر با گروه‌هایی روبه‌رو هستیم که دارای قدرت‌های ملی و بین‌المللی می‌باشند و استراتژی قدرت را برگزیده‌اند، این گروه‌ها با یکدیگر همکاری می‌کنند و کمپین‌هایی سیستماتیک علیه دولت‌های پیشرو و مترقی راه می‌اندازند.

«رافائل کوره‌آ» اذعان داشت که یکی از ابزارهای بازسازی محافظه‌کارانه، رسانه‌های ارتباط جمعی می‌باشند که در منطقه آمریکای لاتین در دستان نخبگان راست‌گرا قرار دارند؛ چیزی به عنوان آزادی بیان و تفکر عمومی در آنها وجود ندارد، تفکر تنها متعلق به رسانه‌های ارتباط جمعی می‌باشد که نه فقرا و نه کسانی که قصد ایجاد تحول دارند به آن دسترسی ندارند.

علاوه بر این، وی تاکید کرد که روز به روز جامعه با اطلاع‌رسانی نادرست، رسانه‌های تحریف شده، نظام‌های الیگارشی و گروه‌های دارای قدرت‌های سنتی بیشتری روبه‌روست.

کنفرانس پیرامون توسعه در مقر سازمان ملل

رئیس جمهور اکوادور طی سخنرانی خود در مقر سازمان ملل در «ژنو» دستاوردهای اجتماعی حاصل شده توسط دولت اکوادور طی 7 سال اخیر از جمله ثبات سیاسی را نام برد.

مقامات نهادهای بین‌المللی، آکادمیک، سازمان‌های غیردولتی و جامعه مدنی در کنفرانس مذکور شرکت داشتند.

«کوره‌آ» تاکید کرد که اکوادور یکی از باثبات‌ترین دولت‌های دموکراتیک منطقه می‌باشد و طبق آمار، رشد این کشور نیز نسبت به دیگر کشورهای آمریکای لاتین بیشتر است؛ بازسازی قدرت سیاسی به نفع شهروندان نیز از دیگر موضوعاتی می‌باشد که دولت اکوادور به خوبی به آن پرداخته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول