اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

صندوق بین‌المللی پول در گزارشی اعلام کرد

«اکوادور» جزء اولین کشورهای منطقه در کاهش نرخ بیکاری

صندوق بین‌المللی پول به تازگی در گزارشی، اکوادور را در ردیف بهترین کشورهای منطقه آمریکای لاتین از نظر کاهش نرخ بیکاری قرار داده است.

«اکوادور» جزء اولین کشورهای منطقه در کاهش نرخ بیکاری

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ال تلگرافو»، از سال 2007 تا سال 2013 بیش از 667 هزار نفر در اکوادور با حقوقی بیشتر از حقوق پایه مشغول به کار شده‌اند و نرخ بیکاری در سال 2014 و 2015 در بالاترین سطح خود به حدود 5 درصد خواهد رسید که در منطقه لاتین یکی از بهترین کشورها از نظر بهبود اشتغال و کاهش بیکاری محسوب می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی این صندوق، رشد اقتصادی اکوادور در سال 2014 حدود 4 درصد و نهایت نوسان تورم نیز حدود 3.1 درصد خواهد بود و در سال 2015 نیز شیب توسعه بالاتر از سال قبل خواهد بود.

این در حالی است که رشد متوسط سالیانه منطقه آمریکای لاتین در همین سال 1.3 درصد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، در سال آینده آمریکای لاتین به دلیل افزایش بهای سوخت، رشد کمی را تجربه خواهد کرد و در این میان کشورهایی نظیر ونزوئلا، اکوادور، بولیوی و کلمبیا به دلیل تولید نفت از این موقعیت استفاده بهینه‌تری خواهند کرد.

از سوی دیگر در طول 2 سال مبلغ پول در گردش دولت اکوادور بین 1 تا 1.5 میلیارد دلار بوده و این امر نشان از وجود نقدینگی مناسب در سیستم مالی اکوادور می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول