اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

پس از ۵۳ سال همکاری

سازمان آمریکایی «یو اس اید» از اکوادور خارج می‌شود

سازمان آمریکایی «یو اس اید» پس از به نتیجه نرسیدن مذاکرات خود با دولت اکوادور در تمدید توافقنامه همکاری جدید و همچنین تعلیق فعالیت‌هایش طی 2 سال اخیر اعلام کرد که به زودی از این کشور خارج خواهد شد.

سازمان آمریکایی «یو اس اید» از اکوادور خارج می‌شود

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا (یو اس اید) اعلام کرد که به دلیل عدم موفقیت در ایجاد توافق‌نامه همکاری جدید با دولت اکوادور این کشور را به زودی ترک خواهد کرد.

خبرگزاری «آندس» در این خصوص نوشت: پس از محکومیت «یو اس اید» از سوی «رافائل کوره‌آ» رئیس جمهور اکوادور به دلیل حمایت مالی این سازمان از گروه‌های اپوزیسیون داخل کشور و تهدید آن به اخراج از اکوادور در سال 2012 فعالیت‌های این سازمان در این کشور به حالت تعلیق درآمد.

در حقیقت در ماه نوامبر دولت «کوره‌آ» همکاری خود با این نهاد آمریکایی را تا امضای توافق‌نامه‌ای جدید به طور کامل قطع کرد.

در این راستا «یو اس اید» نیز پس از قطعیت عدم ایجاد توافق‌نامه جدید با رئیس جمهور اکوادور طی صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از 53 سال روابط دوستانه و همکاری با این کشور و سرمایه‌گذاری بیش از 800 میلیون دلار در آن، سازمان خود را در این کشور آمریکای جنوبی از فعالیت باز می‌دارد.

طبق این بیانیه طی سال‌های فعالیت آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا در اکوادور اقداماتی به شرح زیر به مرحله اجرا رسیده است که عبارتند از : حفاظت از تنوع گونه‌های محیط زیستی، مبارزه با تغییرات آب و هوایی، ایجاد زیر ساخت‌های جدید و همکاری با مؤسسات دولتی، خصوصی، شرکت‌های تولیدی، دانشگاه‌ها و ...

دولت اکوادور که سال گذشته نیز خواستار خروج گروه‌های نظامی و مبارز با مسئله مواد مخدر سفارت آمریکا از اکوادور نیز شده بود؛ اعلام کرد که خروج این سازمان لزوما بر روی روابط بین 2 کشور تأثیری نخواهد گذاشت.

به گزارش فارس، آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا از سوابقی بحث برانگیز در کشورهای آمریکای لاتین برخوردار است چرا که این سازمان از سوی دولت‌هایی چون بولیوی به دلیل ایجاد توطئه، کوبا به دلیل ایجاد کودتا و اکوادور به دلیل تغذیه مالی اپوزیسیون محکوم به خروج از این کشورها شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول