اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در مجمع عمومی سازمان ملل

اکوادور خواستار ایجاد اصلاحات اساسی در سازمان ملل شد

معاون وزیر خارجه اکوادور خواستار تغییر ساختار سازمان ملل و شورای امنیت شد و گفت که این نهاد بین‌المللی مسئولیتی تاریخی بر عهده دارد.

اکوادور خواستار ایجاد اصلاحات اساسی در سازمان ملل شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، «لئوناردو آریساگا» معاون وزیر امور خارجه اکوادور در شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد که تمام رهبران دنیا مسئولیتی جهانی برای مدرن‌سازی و اصلاح سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد دارند.

خبرگزاری «آندس» در این خصوص نوشت: «آریساگا» طی سخنرانی خود در سازمان ملل خاطرنشان کرد که در عصر کنونی نگرانی‌های زیادی وجود دارند زیرا با وجود پیشرفت‌های سال 2014، تهدیدهای زیادی علیه بشریت به چشم می‌خورند.

وی اطمینان داد که این موضوع با اصلاح نهادهای بین‌المللی قابل حل می‌باشد و همچنین تاکید کرد که اکوادور خواستار تغییر شورای امنیت و حتی انتخاب دبیرکل است.

«آریساگا» تصریح کرد: ما باید راه‌حل‌هایی برای درگیری‌های مسلحانه که تمام ملت‌ها را تهدید می‌کنند بیابیم؛ ما باید راه‌حل‌های صلح‌آمیز و مبتنی بر رضایت طرفین ارائه دهیم.

معاون وزیر امور خارجه همچنین تاکید کرد که دولت اکوادور اقدامات مداخله‌جویانه و تروریستی را کاملا رد می‌کند، خواه این اقدامات از سوی گروه‌های مختلف باشد خواه از سوی تروریسم دولتی.

محکوم کردن اقدام تروریستی 30 سپتامبر

«لئوناردو آریساگا» در ابتدای سخنرانی خود همچنین اقدام تروریستی که در 30 سپتامبر سال 2010 (8 مهر 1389) در کشورش اتفاق افتاد و دست‌کم 5 کشته بر جای گذاشت را محکوم کرد.

در این تاریخ شورشی پلیسی به علت ناآرامی‌های منتسب به اتحادیه‌های کارگری رخ داد؛ «رافائل کوره‌آ» رئیس جمهور اکوادور بیش از 10 ساعت در بیمارستان پلیس بازداشت و با دخالت ارتش آزاد شد.

وی ضمن محکوم کردن اقدامات خشونت‌آمیز اطمینان داد: در اکوادور و آمریکای لاتین بازگشت به گذشته نخواهیم داشت.

دستاوردهای ملی

معاون وزیر امور خارجه در خصوص امور داخلی کشورش نیز اعلام کرد که حداقل یک میلیون اکوادوری دیگر از فقر رنج نمی‌برند؛ وی همچنین به کاهش نرخ بیکاری اشاره کرد و گفت که سیاست افزایش دستمزدها در اکوادور در پیش گرفته شده است.

«آریساگا» در ادامه افزود: اکوادر در آمریکای لاتین رهبر کاهش نابرابری‌ها می‌باشد و این امر ایالات متحده آمریکا را به ستوه آورده است.

وی اذعان داشت که آموزش و پرورش در کشور جامعیت پیدا کرده و به لطف تغییر و تحول بخش آموزش و پرورش هزاران دانش‌آموز از تحصیل در سیستم خصوصی به سیستم عمومی انتقال یافته‌اند و البته تمام دستاوردهای دولت اکوادور در حادثه 30 سپتامبر به خطر افتاده بود.

محکومیت حملات اسراییل به غزه

«لئوناردو آریساگا» در رابطه با وضعیت موجود در فلسطین خاطرنشان کرد که کشورش حملات وحشیانه رژیم اسرائیل به غزه را محکوم کرده و همچنین خواستار پایان فوری حملات مذکور شده بود.

وی همچنین بیان کرد که اکوادور به عنوان نمونه، حمایت از ملت فلسطین سفارتی در فلسطین بازگشایی کرد که هم‌اکنون نیز در حال کار و فعالیت است.

معاون وزیر امور خارجه طی سخنرانی خود در مورد لزوم ایجاد جهانی چندقطبی صحبت و اشاره کرد که زمان آن فرا رسیده که روابط بین آفریقا و آمریکای لاتین تقویت شوند.

وی همچنین اعلام کرد که اکوادور سفارت‌های جدیدی در قاره آفریقا بازگشایی خواهد کرد.

اجرای عدالت برای «جولیان آسانژ»

«آریساگا» قبل از پایان سخنرانی‌اش، آزار و اذیت «جولیان آسانژ» مؤسس سایت جنجالی «ویکی‌لیکس» را محکوم کرد و گفت: 2 سال است که وی در محیط کوچک سفارت اکوادور در انگلیس محبوس است و در انتظار اجرای عدالت یا بهتر بگوییم رویای عدالت می‌باشد.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد که متقاعد کردن دولت انگلیس برای مورد توجه قرار دادن وضعیت «آسانژ» امری دشوار بوده، اما این نکته را هم اضافه کرد که دولت اکوادور برای یافتن راه‌حل مناسب در این مورد تلاش می‌کند و امید دارد که حمایت انگلیس و سوئد را نیز جلب کند.

به گزارش فارس، سران کشورهای آمریکای لاتین طی شصت و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواستار ایجاد تغییرات اساسی در ساختار این نهاد بین‌المللی شدند و اقدامات بی‌ثبات‌سازی در خاورمیانه از جمله حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطین را به شدت محکوم کردند.

«کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین نیز چهارشنبه گذشته سخنانی در شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل ایراد کرد که به دلیل اهمیت آن از یک سو و انتقاد صریحی که به سیاست‌‌های آمریکا و غرب و رژیم اشغالگر قدس داشت از سوی شبکه‌های خبری غرب بایکوت شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول