اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دختر «چه گوارا» خواستار آزادی زندانیان کوبایی شد

دختر «ارنستو چه گوارا» چهره مشهور انقلابی آمریکای لاتین خواستار آزادی زندانیان کوبایی از زندان‌های آمریکا شد.

دختر «چه گوارا» خواستار آزادی زندانیان کوبایی شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «آلیدا گوارا» دختر «ارنستو چه گوارا» چهره مشهور انقلابی آمریکای لاتین خواستار آزادی فوری 3 زندانی ضد تروریستی کوبایی از زندان‌های آمریکا شد.

خبرگزاری «پرنسا‌لاتینا» در این خصوص نوشت: به عقیده «آلیدا گوارا» این قهرمانان کوبایی به ناحق و به خاطر دفاع از حاکمیت ملت خود زندانی شده و در یک روند قضایی غیرقانونی به اتهام جاسوسی محکوم شده‌اند.

«آلیدا گوارا» طی همایش برگزار شده در بوینوس آیرس (پایتخت آرژانتین) با عنوان «میراث چه گوارا و مبارزات کوبایی‌ها در آرژانتین» گفت: روند قانونی و قضایی دادگاه فدرال آمریکا در میامی درباره این مبارزان کوبایی از همان ابتدا غیر‌قانونی بوده؛ چرا که در آنجا اصول یک محاکمه عادلانه و منصفانه رعایت نشده است.

در این راستا، وی نقش ایالات متحده آمریکا در برابر این زندانیان کوبایی را محکوم کرده و گفت: بر اساس شواهد موجود آمریکا با پرداخت مبالغ بسیاری به برخی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، یک مبارزه رسانه‌ای و همچنین یک فضای ضد کوبایی در این خصوص ایجاد کرده و با این‌گونه اقدامات قصد دارد محکومیت‌ها در برابر خود را توجیه سازد.

از سوی دیگر «آلیدا» ضمن محکوم کردن اتهام جاسوسی آمریکا به مبارزان کوبایی اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا حتی اظهارات افسران اطلاعاتی خود را درباره اینکه این 5 کوبایی در امنیت این کشور هیچ خللی وارد نکرده‌اند را نیز نادیده گرفته است.

کمپین ضد تروریستی جهانی برای اعلام همبستگی با هر 5 قهرمان کوبایی و همچنین آزادسازی «خراردو هرناندز»، «رامون لابانینو» و «آنتونیو گررو» از زندان‌های آمریکا صورت گرفته است.

لازم به ذکر است که از میان این 5 زندانی کوبایی 2 نفر از آن‌ها یعنی «فرناندو گونزالس» و «رنه گونزالس» آزاد شده‌اند.

به گزارش فارس، 5 زندانی کوبایی که به ناحق در آمریکا زندانی شدند پس از بازداشت توسط اف بی آی در 12 سپتامبر سال 1998 (21 شهریور 1377) در دادگاه فدرال آمریکا در میامی در سال 2001 به اتهام جاسوسی به زندان محکوم شدند.

دولت کوبا اتهام وارد شده به این افراد مبنی بر جاسوسی را رد و تاکید کرده است که هیچ مدرکی در این خصوص وجود ندارد.

کوبا همچنین تایید کرده که این پنج نفر ماموران اطلاعاتی این کشور بودند که هدفشان جمع‌آوری اطلاعات در مورد توطئه‌های تروریستی توسط مهاجران کوبا در فلوریدا بوده است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول