اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

قزاقستان خواستار پایان تحریم‌های آمریکا علیه کوبا شد

انجمن دوستی «قزاقستان - کوبا» خواستار پایان تحریم‌های آمریکا در برابر کوبا که بیش از نیم قرن به طول انجامیده شد.

قزاقستان خواستار پایان تحریم‌های آمریکا علیه کوبا شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «ارکن سارکنوف» رئیس انجمن دوستی قزاقستان - کوبا ضمن دریافت برنامه فعالیت‌های این انجمن و موسسات وابسته آن از «کارلوس والدس» سفیر این کشور آمریکای لاتینی در مقر دیپلماتیک وی در قزاقستان، خواهان پایان دادن به محاصره اقتصادی کوبا توسط ایالات متحده آمریکا شد.

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: «سارکنوف» گفت، می‌خواهیم جامعه قزاقستان بداند، کوبا در روز 27 اکتبر سال جاری (5 آبان) در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به افشای یک گزارش از تشدید اقدامات نسل‌کشی آمریکا طی افزایش محاصره اقتصادی در سال گذشته در برابر این کشور آمریکای لاتینی، خواهد پرداخت.

در این راستا، «والدس» به «سارکنوف» اعلام کرد که طی 12 ماه اخیر آزار و اذیت واشنگتن در فعالیت‌های مالی و محاصره اقتصادی در کوبا افزایش یافته و این مسئله تاثیر بسزایی در بهداشت عمومی، آموزش‌ و پرورش و اقتصاد این کشور گذاشته است.

این فعال قزاقستانی ابراز اطمینان کرد که کوبا بار دیگر در سازمان ملل متحد، حمایت جامعه بین‌الملل را همانند سال 2013 که رای مجمع عمومی سازمان ملل را نسبت به محکومیت این اقدامات تلافی‌جویانه آمریکا در برابر مردم کوبا ،از 188 کشور از 193 کشور عضو آن بر‌انگیخت، دریافت خواهد کرد.

«سارکنوف» ضمن تشکر از اطلاعاتی که دفتر دیپلماتیک کوبا در قزاقستان در اختیار وی گذاشته، بر حمایت این انجمن همبستگی بین 2 کشور از درخواست آزادی 3 زندانی ضد تروریستی کوبایی که در زندان‌های آمریکا به سر می‌برند، تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد که 5 زندانی کوبایی که به ناحق در آمریکا زندانی شدند پس از بازداشت توسط اف بی آی در 12 سپتامبر سال 1998 (21 شهریور 1377) در دادگاه فدرال آمریکا در میامی در سال 2001 به اتهام جاسوسی به زندان محکوم شدند.

به گزارش فارس، دولت کوبا از جمله کشورهایی است که تنها به خاطر حفظ استقلال و آزادی و مبارزه با امپریالیسم با قدرت‌های بزرگ دنیا همچون آمریکا مبارزه می‌کند؛ سیاست خصمانه دولت آمریکا در قبال مردم کوبا، و تحریم نزدیک به 60 ساله این کشور، به اتهام واهی حمایت هاوانا از تروریسم بین‌المللی تنها گوشه‌ای از اقدامات بزرگترین اقتصاد جهان علیه کشوری کوچک است که حاضر به معامله کردن استقلال خود و دست کشیدن از پایداری در مقابل آمریکا نشده است.

واقعیت آن است که اقدامات صورت گرفته علیه ملت کوبا که با همدستی قوای سه‌گانه حاکمیتی آمریکا انجام گرفته، نه مسدود کردن دارایی‌ها، بلکه سرقت ثروت‌های مردم کوبا بوده و نقض گسترده آشکار و نظام‌مند حقوق بشر و فشار ناعادلانه را بر مردم عادی به همراه داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول