اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ال‌سالوادور خواستار لغو تحریم آمریکا علیه کوبا شد

دولت ال‌سالوادور ضمن محکوم کردن محاصره اقتصادی کوبا توسط ایالات متحده آمریکا، خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه این کشور شد.

ال‌سالوادور خواستار لغو تحریم آمریکا علیه کوبا شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «هوگو مارتینز» وزیر امور خارجه ال‌سالوادور اعلام کرد: دولت « سالوادور سانچز سرن» رئیس جمهور این کشور تحریم یکجانبه آمریکا در برابر کوبا را محکوم کرد؛ چرا که معتقد است این اقدام ناقض تمام پیمان‌ها و کنوانسیون‌های بین‌المللی می‌باشد.

خبرگزاری «پرنسا‌لاتینا» در این خصوص نوشت: مارتینز خاطرنشان کرد، تمام کشورهای جهان، تحریم ایالات متحده آمریکا در برابر کوبا را اقدامی نادرست دانسته و خواهان پایان هر چه سریعتر آن هستند.

به گفته وزیر امور خارجه ال‌سالوادور: اعمال تحریم‌ها نماد دخالت یک کشور بیگانه در امور داخلی سایر کشورها محسوب شده و بر این اساس دولت این کشور مخالف این گونه دخالت‌هاست.

در این راستا، مارتینز از آمریکا خواست به حاکمیت سایر کشورها احترام بگذارد؛ زیرا که به اعتقاد وی تمام ملل جهان خواهان حفظ استقلال خود بوده و حاضر نیستند یک کشور خارجی در امور داخلی کشورشان دخالت کرده و در مورد آن تصمیم‌گیری کند.

طی هفته گذشته، «آبلاردو مورنو» معاون وزیر امور خارجه کوبا اینطور استدلال کرد که اعمال تحریم‌ها توسط ایالات متحده آمریکا در کوبا نه تنها آثار سوئی در این کشور داشته بلکه بر اقتصاد سایر کشورهای در حال توسعه نیز تاثیر‌گذار است.

بر اساس این گزارش، طی 52 سال تحریم آمریکا در برابر کوبا، بیش از 100 میلیارد دلار به این کشور آمریکای لاتین خسارت وارد شده است.

به گزارش فارس، دولت کوبا از جمله کشورهایی است که تنها به خاطر حفظ استقلال و آزادی و مبارزه با امپریالیسم با قدرت‌های بزرگ دنیا همچون آمریکا مبارزه می‌کند؛ سیاست خصمانه دولت آمریکا در قبال مردم کوبا، و تحریم نزدیک به 60 ساله این کشور، به اتهام واهی حمایت هاوانا از تروریسم بین‌المللی تنها گوشه‌ای از اقدامات بزرگترین اقتصاد جهان علیه کشوری کوچک است که حاضر به معامله کردن استقلال خود و دست کشیدن از پایداری در مقابل آمریکا نشده است.

واقعیت آن است که اقدامات صورت گرفته علیه ملت کوبا که با همدستی قوای سه‌گانه حاکمیتی آمریکا انجام گرفته، نه مسدود کردن دارایی‌ها، بلکه سرقت ثروت‌های مردم کوبا بوده و نقض گسترده آشکار و نظام‌مند حقوق بشر و فشار ناعادلانه را بر مردم عادی به همراه داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول