اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ملت کوبا خواستار آزادی 3 هم‌وطن زندانی خود در آمریکا شدند

ملت کوبا در خیابان‌های «هاوانا» پایتخت کوبا راهپیمایی کردند تا تروریسم را محکوم کنند و خواستار آزادی 3 کوبایی که به علت دفاع از حاکمیت کشور خود در آمریکا زندانی هستند شدند.

ملت کوبا خواستار آزادی 3 هم‌وطن زندانی خود در آمریکا شدند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، جوانان کوبایی در خیابان‌های کشور خود جمع شدند تا ضمن محکوم کردن تروریسم، خواستار اجرای عدالت در خصوص 3 کوبایی که در ایالات متحده آمریکا زندانی می‌باشند شوند.

خبرگزاری «پرنسا لاتینا» در این خصوص نوشت: دانشجویان و جوانان با سر دادن شعار «من کوبا هستم» تعهد خود را نسبت به همبستگی با «خراردو هرناندز»، «رامون لابانینیو» و «آنتونیو گررو» 3 تن از 5 قهرمان کوبایی که برای دفاع از حاکمیت ملی خود در زندان آمریکا به سر می‌برند اعلام کردند.

راهپیمایی با عبور از «فراگوا مارتیانا» واقع در مرکز «هاوانا» ادامه یافت و به خیابان «اینفانتا» محل زخمی و کشته شدن «رافائل ترخو» یکی از انقلابیون کوبایی ختم شد.

این اقدام به نوعی اعلام همبستگی با «رافائل ترخو» جوان انقلابی کوبا که در سال 1930 میلادی (1308 هجری شمسی) طی مبارزات دانشجویی علیه نظام دیکتاتوری «خراردو ماچادو» به قتل رسید نیز بود.

به گزارش فارس، 5 زندانی کوبایی که به ناحق در آمریکا زندانی شدند پس از بازداشت توسط «اف‌بی‌آی»  در 12 سپتامبر سال 1998 (21 شهریور 1377) در دادگاه فدرال آمریکا در «میامی» در سال 2001 به اتهام جاسوسی به زندان محکوم شدند.

دولت کوبا اتهام وارد شده به این افراد مبنی بر جاسوسی را رد و تاکید کرده که هیچ مدرکی در این خصوص وجود ندارد.

کوبا همچنین تایید کرده که این 5 نفر ماموران اطلاعاتی این کشور بودند که هدفشان جمع‌آوری اطلاعات در مورد توطئه‌های تروریستی توسط مهاجران کوبا در «فلوریدا» بوده است.

لازم به ذکر است که از میان این 5 زندانی کوبایی 2 نفر از آن‌ها یعنی «فرناندو گونزالس» و «رنه گونزالس» آزاد شده‌اند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول