اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

درخواست کمک کلمبیا از اروپا برای بازسازی ساختار اقتصادی

رئیس جمهور کلمبیا در نظر دارد با دریافت کمک‌های مالی از اروپا به بازسازی سیستم اقتصادی پس از اتمام دوره جنگ‌های داخلی در این کشور بپردازد.

درخواست کمک کلمبیا از اروپا برای بازسازی ساختار اقتصادی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، پس از موفقیت‌آمیز بودن نتیجه مذاکرات صلح دولت کلمبیا با نیروهای مسلح انقلابی (فارک)، «خوآن مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا با سفر به 6 کشور اروپایی فرانسه، آلمان، بلژیک، اسپانیا، پرتغال و انگلستان جهت بازسازی سیستم اقتصادی پس از اتمام دوره جنگ‌های داخلی در این کشور درخواست کمک خواهد کرد.

خبرگزاری «ال‌تیمپو» در این خصوص نوشت: «ماریا آنجلا هولگوئین» وزیر امور خارجه کلمبیا گفت که هدف سانتوس از سفر به این 6 کشور اروپایی در هفته اول ماه نوامبر گفت‌و‌گو در مورد روند مذاکرات صلح و آمادگی برای دست‌یابی به کمک‌های مالی در قالب طرح مارشال می‌باشد.

در روز جمعه بیست و نهمین دور مذاکرات صلح پس از 10 روز بحث در مورد رسیدگی به امور قربانیان درگیری‌های مسلحانه در این کشور پایان گرفت.

سانتوس که برای دور دوم در ماه ژوئن امسال به عنوان رئیس جمهور کلمبیا انتخاب شده مذاکرات صلح با نیروهای فارک را از 2 سال پیش با هدف پایان دادن به جنگ‌های داخلی که 200 هزار کشته و میلیون‌ها آواره در پی داشته ، آغاز کرده است.

سانتوس طرح درخواست حمایت بین‌المللی از کشور خود را نوعی از طرح مارشال نامیده که مانند ابتکار عمل ایالات متحده آمریکا برای کمک به بازسازی اقتصاد اروپا پس از جنگ جهانی دوم بود؛ در طرح مارشال ایالات متحده آمریکا  حدود 17 میلیارد دلار برای کمک به بازسازی اقتصاد کشورهای جنگ زده اروپایی اختصاص داده شد.

به گزارش فارس،‌ نیروهای مسلح انقلابی فارک در سال 1964 تأسیس شد؛ حدود نیم قرن است که بین فارک و دولت کلمبیا اختلاف و درگیری وجود دارد.

پایان بخشیدن به مناقشه‌های مسلحانه، تضمین مشارکت سیاسی مخالفان، قاچاق مواد مخدر و حقوق قربانیان درگیری‌ها از جمله موضوعات مهم مذاکرات صلح دولت کلمبیا با نیروهای مسلح انقلابی (فارک) به شمار می‌روند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول