اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

آغاز طرح ملی صلح در کلمبیا با اهداف فرهنگی و آموزشی

نمایندگان «فارک» و دولت کلمبیا جهت ترویج فرهنگ صلح در کشور از امروز به مدت 100 روز طرح ملی جدیدی را با اهداف فرهنگی و آموزشی در این کشور آغاز می کنند.

آغاز طرح ملی صلح در کلمبیا با اهداف فرهنگی و آموزشی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، نیروهای مسلح انقلابی «فارک» و دولت کلمبیا با پشتیبانی گروه مذاکره‌کنندگان در «هاوانا» پایتخت کوبا اعلام کردند که از امروز (8 سپتامبر) به مدت 100 روز تا 10 دسامبر، روز ملی صلح و حقوق‌بشر طرحی را بر مبنای ترویج فرهنگ صلح در کشور آغاز می‌کنند که هدف اصلی آن انجام فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در این زمینه به شمار می‌رود.

خبرگزاری «ال‌تیمپو» در این خصوص نوشت: اقدام اصلی و سمبلیک این طرح از 12 سپتامبر طی سفری تحت عنوان«به وسیله پایمان بر روی زمین» آغاز خواهد شد؛ سفری که اکثر نقاط کشور مقصد آن بوده و سعی خواهد داشت که تمامی کشاورزان و مردم این کشور را به عضویت خود در آورد.

این طرح همچنین از برنامه‌ای به نام «برنامه‌نویسی هنری» نیز برخوردار بوده که طی آن بسیاری از سنت‌ها و ارزش‌های مردم کلمبیا که نقش مؤثری در پایان یافتن درگیری‌ها و تحولات جامعه داشته‌اند، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

«آنا ترسا برنال» یکی از اعضای شورای قربانیان کلمبیا در این خصوص اعلام کرد: این طرح نشان دهنده حمایت همه جانبه ما از مذاکرات صلح و نیاز به پشتیبانی همه جنبش‌های شورشی کشور از آن خصوصا ارتش آزادی‌بخش ملی کلمبیا می‌باشد.

به گزارش فارس، طرح ملی 100 روزه صلح کلمبیا با پیشنهاد نهاد‌های اجتماعی، کلیسای کاتولیک، مجلس، جوانان و انجمن‌های مردمی این کشور شکل گرفته که اکنون در دست اجرا بوده و قصد دارد تا 10 دسامبر روز حقوق‌بشر به فعالیت خود ادامه دهد.

نیروهای مسلح انقلابی (فارک) در سال 1964 (1343) تأسیس شد؛ حدود نیم قرن است که بین دولت کلمبیا و «فارک» اختلافات فراوانی وجود دارد؛ درگیری بین آن‌ها طی 50 سال گذشته حدود 20 هزار کشته برجای گذاشته که اکثر آن‌ها از مردم غیرنظامی بوده‌اند.

پایان بخشیدن به مناقشه‌های مسلحانه، تضمین مشارکت سیاسی مخالفان، قاچاق مواد مخدر و حقوق قربانیان درگیری‌ها از جمله موضوعات مهم مذاکرات صلح دولت کلمبیا با نیروهای مسلح انقلابی (فارک) به شمار می‌روند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول