اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کاهش نابرابری‌های اقتصادی در برزیل

مؤسسه جغرافیا و آمار برزیل اعلام کرد که میزان نابرابری‌های اقتصادی در این کشور نسبت به گذشته کاهش یافته است.

کاهش نابرابری‌های اقتصادی در برزیل

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، بر اساس اعلام مؤسسه جغرافیا و آمار برزیل، میزان نابرابری‌های اقتصادی در این کشور در مقایسه با گزارش قبلی این مؤسسه در سال 2012-2013 کاهش یافته است.

خبرگزاری برزیل در این خصوص نوشت: مؤسسه جغرافیا و آمار برزیل همچنین اعلام کرد که «شاخص جینی» برزیل که یک شاخص اقتصادی برای محاسبه توزیع ثروت در میان مردم است تغییر یافته و از 0.496 در سال 2012 به  0.495 درصد در سال 2013 رسیده است.

هر چقدر ضریب جینی نزدیک به عدد صفر باشد، برابری بیشتر در توزیع درآمد را نشان می‌دهد و بالعکس هر چقدر ضریب جینی نزدیک به عدد یک باشد، توزیع نابرابر درآمد را مشخص می‌کند.

اگر ضریب جینی مساوی با 0 باشد یعنی تمام افراد درآمد و ثروت یکسان دارند (برابری مطلق) و اگر مساوی با 1 باشد یعنی نابرابری مطلق به گونه‌ای که ثروت تنها در دست یک نفر بوده و مابقی هیچ درآمدی ندارند.

مخالفان «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل که خواستار شکست وی در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور هستند، معتقدند که تغییر در نابرابری‌های اقتصادی فشارهای سیاسی زیادی به دولت تحمیل می‌کند.

«روبرتو اولینتو» مدیر تحقیقات مؤسسه جغرافیا و آمار برزیل طی یک مصاحبه مطبوعاتی، ضمن انکار ادعای مخالفان دولت برزیل اعلام کرد که هیچ‌گونه فشار سیاسی به دلیل نابرابری‌های اقتصادی به دولت این کشور وارد نشده است.

دولت سوسیالیست فعلی برزیل مدعی است که برنامه‌های رفاه اجتماعی مانند اقداماتی که به کاهش هزینه خانواده‌ها کمک می‌کند و توسط «لوئیز ایناسیو لولا دا سیلوا» رئیس جمهور سابق برزیل اعمال شده، یکی از اقدامات کلیدی و مؤثر در کاهش نرخ فقر در این کشور است.

به گزارش فارس، بر طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی دولت برزیل، از زمانی که حزب کارگر در 12 سال پیش در این کشور به قدرت رسیده 40 میلیون نفر از فقر نجات یافتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول