اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مخالفت حزب کارگران برزیل با طرح کاهش تعداد اعضای کابینه دولت

اعضای حزب کارگران برزیل مخالفت خود را با طرح پیشنهادی از سوی نمایندگان سایر احزاب حاضر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور مبنی بر کاهش تعداد وزرای کابینه دولت اعلام کردند.

مخالفت حزب کارگران برزیل با طرح کاهش تعداد اعضای کابینه دولت

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، اعضای حزب کارگران برزیل ضمن اعلام مخالفت با پیشنهاد کاهش تعداد وزرای کابینه دولت از سوی «مارینا سیلوا» نماینده حزب سوسیالیست و «آئسیو نوس» نماینده حزب سوسیال دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تأکید کردند که این اقدام نتیجه‌ای جز کاهش کیفیت خدمات و افزایش بیکاری را به دنبال نخواهد داشت.

خبرگزاری برزیل در این خصوص نوشت: «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل و نماینده حزب کارگران در انتخابات ریاست جمهوری این کشور طی بیانیه‌ای اعلام کرد که کاهش تعداد اعضای هیئت  دولت برخلاف تعهدات و اهداف اتحادیه کارگران بوده و قطعا باعث افزایش بیکاری و به خطر انداختن سیاست‌های عمومی دولت می‌شود.

طبق آمار منتشر شده از سوی سازمان جغرافیا و آمار برزیل در حال حاضر بیش از 10 میلیون برزیلی بیکار بوده که 12 درصد از آن‌ها جزء نیروی کار کشور به شمار می‌روند.

از این رو اتحادیه کارگران برزیل پس از انتشار خبر طرح کاهش تعداد اعضای کابینه دولت به شدت این پیشنهاد را مورد انتقاد قرار داده و خواستار حذف آن شد.

«مارینا سیلوا» در این طرح تعداد 39 وزیر موجود در هیئت دولت را امری بیهوده خوانده و اعلام کرد که به عقیده وی باید تعداد آن‌ها کاهش پیدا کند.

چندی قبل «آئسیو نوس» نیز این موضوع را عنوان و اعلام کرده بود که در صورت پیروزی قصد کاهش یک سومی تعداد کارمندان دولت را دارا می باشد.

در مقابل «دیلما روسف» بارها در طول سخنرانی تبلیغاتی خود تأکید کرده است که جهت اجرای سیاست‌های اجتماعی بیشتر در سطح جامعه مانند برنامه‌های مبارزه با خشونت علیه زنان و تبعیض‌نژادی و همچنین حمایت از شرکت‌های کوچک و خصوصی تعداد کارمندان دولت را حفظ کرده و قصد کاهش آن را ندارد.

به گزارش فارس، طبق آمار موجود طی 10 سال گذشته تعداد بیکاران در این کشور از 912 هزار و 192 نفر به یک میلیون و 152 هزار و 80 نفر افزایش داشته است.

به گفته کارشناسان این رشد 26 درصدی ریشه در اجرای برنامه‌هایی متعددی چون بورس در خانواده، برزیل بدون مشکل، دانشگاه برای همه، خانه من و زندگی من دارد که همگی هدف کاهش فقر و افزایش سطح کیفیت زندگی شهروندان را دنبال می‌کرده است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول