اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پروشنکو: ارتش اوکراین بیش از 60 درصد توان نظامی خود را از دست داده / ارسال سلاح از آمریکا و دیگر کشورها آغاز شده

رئیس‌جمهوری اوکراین با اذعان به اینکه بیش از 60 درصد توان نظامی ارتش در جریان عملیات نظامی در شرق کشور از بین رفته است، از ارسال تسلیحات نظامی از کشورهای غربی، از جمله آمریکا به اوکراین خبر داد.

پروشنکو: ارتش اوکراین بیش از 60 درصد توان نظامی خود را از دست داده / ارسال سلاح از آمریکا و دیگر کشورها آغاز شده

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که در جریان عملیات ویژه نظامی در شرق این کشور، بیش از بین 60 الی 65 درصد تجهیزات و فناوری‌های نظامی ارتش اوکراین از بین رفته است.

پروشنکو شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی با اعلام این مطلب یادآور شد که در طول دو هفته گذشته که رژیم آتش بس برقرار بوده، بخش‌هایی از نیروهای نظامی که در خط مقدم قرار داشتند، به عقب باز گشته و از منطقه خارج شده‌اند و  پسروی داشته‌‌اند.

رئیس‌جمهوری اوکراین در عین حال تاکید کرد که در حال حاضر کشور سیستم دفاعی خود را تقویت می‌کند و با توجه به این مسئله اوکراین نیازمند خرید تجهیزات و تسلیحات نظامی از غرب، از جمله آمریکا است.

پروشنکو افزود: «اوکراین تسلیحات نظامی را از آمریکا و برخی کشورهای دیگر با هدف تقویت توان دفاعی خود دریافت کرده است. البته در میان این تجهیزات دستگاه‌های پرنده نبودند، ولی ما همه تجهیزات و فناوری‌های مورد نیاز خود، از جمله دستگاه‌های شناسایی و نظارتی، رادار و دیگر تجهیزات دفاعی را دریافت کردم که امکان آن را به ارتش خواهد داد تا بتواند بطور موثر از کشور دفاع کند.»

پروشنکو در عین حال یادآور شد که رئیس‌جمهوری آمریکا به وی اطمینان داده که روابط اوکراین و ایالات متحده به گونه ای است که کی‌یف در سایه آن می‌تواند به وضعیت «شریک راهبردی غیر عضو ناتو» آمریکا برسد.

رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین تاکید کرد که این کشور باید بتواند از استقلال و تمامیت ارضی خود دفاع کند و اگر طرح صلح وی برای حل و فصل مشکلات در مناطق شرقی کارآمد نباشد، اوکراین آماده دفاع است.

به گفته وی، شورای امنیت و دفاع اوکراین از هم اکنون در حال کار بر روی دکترین نظامی جدید و انجام اصلاحات نظامی در کشور است و گام‌های اولیه در این زمینه برداشته شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول