اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پروشنکو برای جلب حمایت بیشتر غرب عازم کانادا و آمریکا شد

رئیس‌جمهوری اوکراین در یک سفر چند روزه و برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات اوتاوا و واشنگتن با هدف جلب بیشتر حمایت و کمک‌های آنها به کی‌یف، عازم کانادا و آمریکا شده است.

پروشنکو برای جلب حمایت بیشتر غرب عازم کانادا و آمریکا شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، وزارت امور خارجه اوکراین اعلام کرد که «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری این کشور از تاریخ 16 الی 18 سپتامبر (25 الی 27 شهریور) به دو کشور کانادا و آمریکا سفر می‌کند.

پروشنکو 16و 17 سپتامبر برای انجام یک سفر رسمی در کانادا بسر خواهد برد که در جریان آن با «استیون هارپر» نخست وزیر و دیگر مقامات بلندپایه این کشور دیدار و مذاکره خواهد داشت و همچنین قرار است تا در مجلس سنای کانادا سخنرانی کرده و با نمایندگان جامعه اقلیت اوکراینی ساکن این کشور نیز دیدار خواهد نمود.

رئیس‌جمهوری اوکراین سپس 17 و 18 سپتامبر در ایالات متحده آمریکا بسر خواهد برد. در جریان این سفر وی با «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری، «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا و همچنین «جان کری» وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت.

پروشنکو همچنین قرار است در هر دو مجلس نمایندگان کنگره و سنای آمریکا سخنرانی کند.

این سفر باید تقویت حمایت کانادا و آمریکا از استقلال و تمامیت ارضی اوکراین، اقدامات پروشنکو برای حل و فصل بحران داخلی در این کشور را نشان داده و همچنین باعث افزایش کمک‌های همه جانبه این کشورها به مقامات کی‌یف شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول