اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

طی نطقی در کنگره آمریکا

پروشنکو: ما هم مانند اسرائیل حق دفاع از خود را داریم/خواستار وضعیت ویژه در ناتو هستیم

رئیس‌جمهور اوکراین که برای دیدار با مقامات آمریکا و نشان دادن حمایت واشنگتن از خود به این کشور سفر کرده، روز پنج‌شنبه طی نطقی در کنگره گفت اوکراین هم مانند اسرائیل حق دفاع از خود را دارد و باید با ارسال سلاح به این کشور کمک شود.

پروشنکو: ما هم مانند اسرائیل حق دفاع از خود را داریم/خواستار وضعیت ویژه در ناتو هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس، «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهور اوکراین روز پنج‌شنبه با حضور در کنگره آمریکا به سخنرانی در مورد وضعیت این کشور پرداخت و حمایت‌های بیشتر آمریکا و اتحادیه اروپا را خواستار شد.

وی که برای نشان دادن حمایت واشنگتن از خود به آمریکا سفر کرده، در ابتدای سخنرانی خود با تشکر از حمایت‌های دولت آمریکا از خود، گفت کی‌یف و مردم اوکراین اکنون برای آزادی می‌جنگند.

رئیس دولت غرب‌گرای اوکراین تصریح کرد: «از حمایت و همراهی کنگره آمریکا و دولت آمریکا از مردم اوکراین تشکر می‌کنم. آزادی یک موضوع کلیدی است که مردم اوکراین اکنون با آن مواجه‌اند و ما برای آزادی و آینده بهتر آماده فداکاری هستیم.»

وی که با سرنگون کردن دولت قانونی یانوکویچ به قدرت رسیده افزود: «جدا کردن کریمه از خاک  اوکراین یکی از گناهان بزرگ در تاریخ جهان مدرن بوده است. روسیه آبخازیا و اوستیا را اشغال کرد و اکنون آنها کریمه را هم اشغال کرده‌اند. روس‌زبان‌های بسیاری در کشورهای بالتیک و دیگر کشورهای منطقه حضور دارند. پس از اوکراین نوبت کدام کشور می‌رسد؟ من از شما می‌خواهم اوکراین را در این مبارزه تنها نگذارید.»

اقای پروشنکو در ادامه مدعی شد: ما در حال برای آزادی می‌جنگیم و مبارزه برای آزادی مبارزه برای دموکراسی است. مطمئنم ما در این مبارزه پیروز خواهیم شد.

رئیس دولت غرب‌گرای اوکراین اضافه کرد: «دموکراسی‌ها باید در مواقع تجاوز، نقض تمامیت ارضی و تهاجم خارجی به هم کمک کنند. جنگ امروز اوکراین جنگ اروپا، جنگ آمریکا و جنگ جهان آزاد برای دموکراسی است. هزاران سربازان اوکراینی همین الان در معرض گلوله و حمله هستند آن هم در زمانی که آتش‌بس برقرار است. هزاران اوکراینی در این مبارزه کشته و زخمی شده‌اند.نیروهای اوکراینی به گونه اضطراری و فوری به کمک‌های شما نیاز دارند. «درست مثل اسرائیل ما نیز حق دفاع از خود را در مبارزه کنونی داریم. اوکراین اکنون در لبه مبارزه برای بقا است.»

وی که برای دریافت کمک از واشنگتن اصرار دارد، همچنین ادعا کرد: «اوکراین نیاز به اتکا به ارتش خود دارد و ما برای سال‌های آینده به تجهیز ارتش قدرتمند نیاز داریم. تحریم‌های اقتصادی علیه ناقضان قوانین بین المللی بسیار مهم هستند.»

رئیس‌جمهور اوکراین که تاکنون برای بازگرداندن کریمه به خاک این کشور کاری از پیش نبرد، خاطرنشان کرد: «به شما بگویم ما هرگز با اشغال کریمه کنار نخواهیم آمد و پایان اشغال آن را خواهانیم. آمریکا باید این پیام را بفرستد که جهان اشغالگری و الحاق سرزمین کشورهای دیگر را نخواهد پذیرفت. ما از آمریکا و کنگره می‌خواهیم وضعیت ما را در ناتو به وضعیت ناظر غیر عضو برسانند.»

پروشنکو اضافه کرد: «همه می‌پرسند آیا ما در آستانه جنگ سرد جدیدی هستیم؟ پاسخ آن است که بله همینطور است. من روزانه با رهبران جهان از جمله روسیه در حال گفتگو هستم و باور کنید این گفتگو گفتگوی راحتی نیست. ما دستان صلح خود را به سوی روسیه و جدایی‌طلبان روس دراز می‌کنیم. من آماده هستم به جدایی طلبان حقوق بیشتری بدهم اما حاضر نیستم از تمامیت ارضی، حاکمیت اوکراین به سادگی بگذرم. من کاملا آگاهم که ایجاد اصلاحات گسترده موضوعی برای بقای کشور است و به همین خاطر متعهد به ایجاد آن هستم. ما برای ایجاد جامعه از نظر اقتصادی پویا و موفق به شما آمریکا نیاز داریم. من از کنگره آمریکا می‌خواهم اجازه سرمایه گذاری و حضور شرکت‌های آمریکایی در اوکراین را فراهم آورد.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول