اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دستگیری باند قاچاق اسلحه در مرز بین مکزیک و آمریکا

وزارت دادگستری مکزیک اعلام کرد که سازمان امنیت ملی و دایره تحقیقات جنایی این کشور پس از تلاش‌های فراوان موفق به دستگیری برخی از اعضای یک باند قاچاق اسلحه در مرز بین مکزیک و آمریکا شده است.

دستگیری باند قاچاق اسلحه در مرز بین مکزیک و آمریکا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، وزارت دادگستری مکزیک اعلام کرد که به دنبال عملیات انجام شده توسط «مرکز بررسی جرایم سازمان یافته مکزیک» و «دایره تحقیقات جنایی» این کشور رهبر یکی از باندهای قاچاق اسلحه به همراه 2 تن دیگر از اعضای این باند در شهر مرزی «نوگالس» واقع در ایالت «سونورا» پس از شناسایی، دستگیر شده‌اند.

خبرگزاری «نوتیمکس» در این خصوص نوشت: بر اساس اخبار منتشر شده پس از دستگیری این افراد حدود 9 اسلحه و تعدادی لوازم جانبی مربوط به آن نیز کشف شده که به دست نیروهای پلیس نیز به ضبط رسیده است.

وزارت دادگستری مکزیک نیز در این راستا با انتشار بیانیه‌ای رهبر این باند را عامل اصلی قاچاق اسلحه از آمریکا به مکزیک معرفی کرده است.

قاچاق اسلحه از جمله مهمترین مشکلات موجود و بحث برانگیز در روابط بین مکزیک و آمریکا محسوب می‌شود؛ این مسئله یکی از دلایل اصلی ایجاد ناامنی در مرزها و قاچاق مواد مخدر نیز به شمار می‌رود.

به گزارش فارس، با توجه به اظهارات کارشناسان امنیتی و متخصص در امور قاچاق اسلحه در مکزیک مسئولان این 2 کشور در رابطه با مبارزه با این بحران که یکی از نگرانی‌های مهم هر 2 دولت نیز به شمار می‌رود تا‌کنون شاهد موفقیت‌های خوب و سازنده‌ای نبوده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول