اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سوءاستفاده جنسی از زنانی که از خاک مکزیک به آمریکا مهاجرت می‌کنند

سازمان عفو بین‌الملل آمار فوق‌العاده بالایی از زنان مهاجری که طی سفر پنهانی خود به مکزیک برای رسیدن به ایالات متحده آمریکا مورد سوءاستفاده جنسی قرار می‌گیرند، منتشر کرد.

سوءاستفاده جنسی از زنانی که از خاک مکزیک به آمریکا مهاجرت می‌کنند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، سازمان عفو بین‌الملل که مدافع حقوق‌بشر می‌باشد اعلام کرد که از هر 10 زنی که به دنبال رویای آمریکا از خاک مکزیک عبور می‌کنند 6 زن مورد سوء استفاده جنسی پلیس‌ها و قاچاقچیان قرار می‌گیرند.

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: آزار و اذیت این زنان اقدامی عادی تلقی می‌شود که می‌تواند به خشونت جنسی و حتی قتل منجر شود؛ به علاوه در بسیاری از موارد این‌گونه اقدامات به عنوان بخشی از هزینه درخواستی باندهای جنایی از زنان مهاجر در نظر گرفته می‌شود که در مقابل رساندن آن‌ها به آمریکا دریافت می‌شود.

این وضعیت غیر انسانی تا جایی پیش رفته که زنان مهاجر می‌دانند که قبل از شروع سفر خود باید از آمپول‌های ضدبارداری که خودشان نام «تزریق ضد مکزیکی» را بر آن گذاشته‌اند استفاده کنند.

مسئله‌ای که وضعیت موجود را غم‌انگیزتر می‌کند این است که زنان مهاجر به علت نداشتن کارت شناسایی و هویت مشخص نمی‌توانند به قانون متوسل شوند یا برای گرفتن کمک به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

در بسیاری از اوقات زنان به صورت گروهی ربوده می‌شوند و به خاطر مبلغی کمتر از 300 دلار به قاچاقچیان فروخته می‌شوند تا مورد استثمار جنسی قرار بگیرند؛ این زنان می‌دانند که سرپیچی از دستورات آن‌ها مساوی با مرگشان خواهد بود.

از 200 هزار نفری که سالانه به صورت مخفیانه وارد مکزیک می‌شوند تا از آن‌ جا خود را به خاک آمریکا برسانند چیزی در حدود 10 درصد قربانی اخاذی، آدم‌ربایی و قتل می‌شوند.

به گزارش فارس، هر ساله تعداد زیادی مهاجر بدون اسناد و مجوزهای قانونی که اکثریت قابل توجه آن‌ها اهل آمریکای مرکزی هستند تلاش می‌کنند با عبور از خاک مکزیک به هر قیمتی خود را به ایالات متحده آمریکا برسانند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول