اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

«بی پی» حکم دادگاه آمریکا در خصوص فاجعه خلیج مکزیک را رد کرد

شرکت نفتی «بی پی» حکم اخیر دادگاه آمریکا درخصوص مقصر شناختن این شرکت در فاجعه محیط زیستی خلیج مکزیک را رد کرده و آن را غیر قانونی اعلام کرد.

«بی پی» حکم دادگاه آمریکا در خصوص فاجعه خلیج مکزیک را رد کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، شرکت نفتی «بی پی» (British Petroleum)در مقر خود در شهر لندن، پایتخت انگلستان حکم دادگاه آمریکا را مبنی بر افزایش محکومیت این شرکت در آلوده کردن آب‌های منطقه خلیج مکزیک رد کرده و آن را غیر‌قانونی اعلام کرد.

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: این فاجعه زیست محیطی با انفجار یک چاه نفتی در خلیج مکزیک در سال 2010 روی داده که تا‌کنون تبعاتی را نیز در پی داشته است.

بر طبق نظر بسیاری از وکلا و اقتصاددانان صدور این حکم علیه یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی دنیا می‌تواند خسارت وارد شده بر محیط زیست از سوی این شرکت را تا 18 میلیارد دلار افزایش دهد.

از این رو این شرکت نیز طی بیانیه‌ای اعتراض خود را علیه حکم «کارل باربیر» قاضی آمریکایی این پرونده که «بی پی» را مقصر این فاجعه زیست محیطی معرفی کرده است، اعلام کرد.

«بی پی» در این بیانیه تأکید کرده است که وقوع این فاجعه تنها از روی غفلت کارمندان این شرکت بوده و در پی هیچ‌گونه قصد و نیت قبلی و همچنین بی‌اعتنایی به اهمیت محیط زیست نبوده است.

این واقعه که بیشترین حجم نفت نشت شده در خلیج مکزیک را به خود اختصاص می‌دهد تأثیر منفی مستقیمی بر اکوسیستم و اقتصاد منطقه گذاشته است.

به گزارش فارس، بی پی، شرکت بریتانیایی و چندملیتی نفت و گاز است، که دفتر مرکزی آن، در شهر لندن قرار دارد؛ شرکت بی‌پی، در سال 2011 به‌عنوان سومین شرکت بزرگ در زمینه انرژی و چهارمین شرکت بزرگ جهان بر پایه میزان در آمد سالیانه، انتخاب گردید.

شرکت بی پی پیش‌تر پذیرفته بود که در ماجرای لکه نفتی خلیج مکزیک در سال 2010 مقصر است و برای هزینه‌های مرتبط با این ماجرا از جمله پرداخت غرامت و هزینه‌های حقوقی و پاکسازی منطقه حدود 43 میلیارد دلار اختصاص داده بود.

این لکه نفتی بزرگترین فاجعه زیست محیطی را در تاریخ آمریکا تا‌کنون رقم زده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول