اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اقدامات مخربانه گروه اپوزیسیون در ونزوئلا

رئیس جمهور ونزوئلا ضمن محکوم کردن اقدامات مخربانه گروه اپوزیسیون در این کشور اظهار داشت که هیچ خشونتی را از سوی این گروه تحمل نخواهد کرد.

اقدامات مخربانه گروه اپوزیسیون در ونزوئلا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، گروه اپوزیسیون تظاهراتی ضد دولتی را در شرق «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا و در «بارکیسیمتو» در ایالت «لارا» بر پا کردند.

خبرگزاری «کورئو دل اورینوکو» در این خصوص نوشت: «خوآن کارلوس دوگارته» مدیر دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی ونزوئلا در مصاحبه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد، گروه‌های فاشیستی و مخالفان دولت ونزوئلا در اقدامی خشونت‌آمیز به زور وارد دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی در ایالت «لارا» شدند و ساختمان این دفتر را به آتش کشیدند؛ «آلفردو رومرو» رئیس سازمان غیر دولتی کیفری ونزوئلا نیز در میان این معترضان ضد دولتی قرار داشت.

«دوگارته» ضمن انتقاد شدید از این اقدام گروه اپوزیسیون خطاب به مردم ونزوئلا گفت: باید با اعمال خشونت‌آمیزی که به اموال عمومی ضربه زده و سرمایه‌های ملی را از بین می‌برند شدیدا برخورد کرد.

نیروهای امنیتی ونزوئلا در جریان این اقدام ضد دولتی از سوی گروه اپوزیسیون 64 معترض را بازداشت کردند که از این تعداد 47 نفر از «بارکیسیمتو» و 17 نفر از «کاراکاس» هستند.

در ماه می گذشته «دیوسدادو کابیو» رئیس مجلس ونزوئلا ایالات متحده آمریکا و پاناما را به دخالت در امور داخلی ونزوئلا و ایجاد اقدامات خشونت‌آمیز و حمایت مالی از سازمان غیر دولتی کیفری این کشور متهم کرد.

در ماه جولای نیز «سائول اورتگا» معاون رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ونزوئلا در مصاحبه‌ای با روزنامه «ال تیمپو» سازمان غیر دولتی کیفری این کشور را به دلیل حمایت مالی که از سوی آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا (USAID) می‌شود مورد سرزنش قرار داده بود.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا به منظور جلوگیری از وقوع یک وضعیت مشابه به اعتراضات ضد دولتی ماه فوریه تا می 2014 در ونزوئلا که در جریان آن 43 نفر کشته شدند، اعلام کرد که با هرگونه اقدام خشونت‌آمیز از سوی گروه اپوزیسیون مقابله می‌کند و در این راستا دستورات لازم را به نیروهای امنیتی این کشور ابلاغ کرد.

مادورو پس از اعلام بیانیه انتقادی وزارت امور خارجه آمریکا نسبت به متهم کردن دولت ونزوئلا در مورد عدم برقراری عدالت در رابطه با «لئوپولدو لوپز» یکی از رهبران گروه اپوزیسیون که در جریان ناآرامی‌های ماه فوریه دستگیر شده بار دیگر اقدامات مداخله‌گرایانه آمریکا در امور داخلی ونزوئلا را که به تشویق گروه اپوزیسیون برای ایجاد خشونت و ناآرامی در این کشور می انجامد، محکوم کرد.

به گزارش فارس، ونزوئلا در فواصل ماه‌های فوریه و می سال گذشته (بهمن 92 تا خرداد 93) شاهد درگیری‌ها و آشوب‌های متعددی از سوی اپوزیسیون این کشور بود که هدفش ایجاد بی‌ثباتی و ناآرامی در دولت و برهم زدن آرامش و امنیت در کشور بود.

خوشبختانه به کمک تدابیر مؤثر و مفید دولت ونزوئلا و همبستگی و اتحاد بالای مردم این کشور آمریکای جنوبی عوامل این فتنه ناکام مانده و به هدف خود دست نیافتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول