اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در مقر سازمان ملل

آرژانتین پیروزی‌ خود در برابر صندوق کرکس را جشن گرفت

دولت آرژانتین پس از تلاش فراوان توانست جشن پیروزی خود در پرونده صندوق کرکس، مبنی بر تصویب قانون تجدیدنظر در بدهی‌های این کشور را در صحن علنی سازمان ملل برگزار کند.

آرژانتین پیروزی‌ خود در برابر صندوق کرکس را جشن گرفت

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین ضمن تشکر و قدردانی از کشورهای همراه و متحد با آرژانتین در روند پرونده صندوق کرکس و همچنین سپاسگزاری از کشورهای رأی داده به نفع این کشور در خصوص قانون تجدید نظر بدهی‌هایش اعلام کرد که آرژانتین با 124 رأی مثبت موفق به تصویب طرح پیشنهادی خود و «جی77+چین» شده است.

خبرگزاری «ته‌لام» در این خصوص نوشت: «فرناندز» در ادامه تأکید کرد که این شرایط می‌تواند برای هر کشوری که قصد ندارد قربانی حیله و فریب استعمارگران شود به وجود آید.

رئیس جمهور آرژانتین در بخشی از سخنانش در خصوص رأی صادر شده از سوی «توماس گریسا» قاضی پرونده صندوق کرکس این سؤال را مطرح کرد که در دنیا چه ثبات و پایداری وجود دارد که تمامی ثروتمندان می‌توانند به راحتی صاحب حکمی شوند که 80 درصد از آن به نفع خودشان می‌باشد؟

«فرناندز» در ادامه با رد سخنان بدبینانه گروه و افراد مختلف نسبت به عدم موفقیت آرژانتین در تصویب این قانون یادآور شد که بر طبق توافقات انجام شده برنامه کامل این طرح باید تا قبل از شروع سال جدید به سازمان ملل تحویل داده شود.

رئیس جمهور آرژانتین افزود که بازتاب مثبت این موفقیت تنها برای آرژانتین نبوده و قطعا بر روی تمامی کشورهای دنیا تأثیر خواهد گذاشت چرا که آسیب ظلم زورگویان و سرمایه‌داران تنها بر روی یک کشور امری عادلانه نخواهد بود.

«هکتور تیمرمن» وزیر امور خارجه آرژانتین که مسئولیت رهبری گروه مذاکره کنندگان در سازمان ملل را نیز بر عهده داشت ضمن تبریک بابت این پیروزی خطاب به کشورهای مخالف با این طرح بیان کرد که امید دارد دولت‌های مخالف نیز به زودی متوجه اشتباه خود شده و با اتحاد با آرژانتین علیه صندوق کرکس رأی بدهند.

با توجه به تصمیم بی‌سابقه سازمان ملل تصویب قانون تجدید نظر برای آرژانتین یک پیروزی محسوب می‌شود زیرا تا‌کنون این سازمان به کشوری که به دلیل تلاش طمعکاران در بی‌ثباتی اقتصادش سعی در ترمیم آن دارد کمک نکرده است.

برطبق آمار بدست آمده آرژانتین در خصوص طرح تجدید نظر در ساختار بدهی‌های دولتی موفق به کسب 124 رأی مثبت، 41 رأی ممتنع و 11 رأی مخالف در سازمان ملل شد.

بنا بر این طرح آرژانتین می‌تواند توسط روشی قانونی ساختار بدهی خود به صندوق کرکس را تغییر دهد، ساختاری که به طمع مسئولان این صندوق افزایش قیمت ناعادلانه‌ای در خود داشته و اقتصاد آرژانتین را به طرز جدی تهدید می کند.

به گزارش فارس، صندوق کرکس به کشورهایی که دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند وام داده، اما با ادعای پس گرفتن مبلغ گزافی از این کشورها، آن‌ها را با بحرانی دیگر روبرو کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول