اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

توافق مربوط به تبادل اسرا همچنان اجرایی است/ 20 نظامی اسیر به کی‌یف بازگردانده شدند

سخنگوی شورای امنیت و دفاع اوکراین از ادامه روند تبادل اسرا بر اساس توافق برقراری آتش‌بس خبر داده و اعلام کرد تاکنون 20 نظامی این کشور از جدایی طلبان بازپس گرفته شده‌اند.

توافق مربوط به تبادل اسرا همچنان اجرایی است/ 20 نظامی اسیر به کی‌یف بازگردانده شدند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «آندری لیسنکو» سخنگوی شورای امنیت و دفاع اوکراین امروز، دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که مقامات کی‌یف امیدوارند روند تبادل اسرا همچنان ادامه پیدا کند. وی همچنین از بازگشت 20 نفر از اسرای ارتش اوکراین خبر داد.

وی گفت: «با توجه به شرایط ما بر این عقیده هستیم که روند تبادل اسرا به همین ترتیب و حتی با گستردگی بیشتر ادامه یافته و بزودی این روند به پایان برسد.»

لیسنکو تاکید کرد که طرف اوکراینی تاکنون به تعهدات خویش در خصوص تبادل اسرا و همچنین رعایت رژیم آتش‌بس بطور کامل پایبند بوده است.

این مقام نظامی اوکراینی افزود: «از زمان آغاز رژیم آتش بس ما موفق شده ایم تاکنون 20 نیروی نظامی خود را پس بگیریم. البته اطلاعات دقیقی که چه تعداد از نظامیان ما نزد جدایی طلبان اسیر هستند، وجود ندارد.»

وی به زمان دقیقی که طرفین درگیری قرار است طی آن اسرای خود را بر اساس فرمول «همه در ازای همه» معاوضه کنند، اشاره نکرد.

پیش از این مرکز تجزیه و تحلیل شورای امنیت و دفاع اوکراین در جریان کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده بود که از آغاز عملیات نظامی در جنوب و شرق اوکراین، نیروهای ارتش و دیگر ساختارهای نظامی این کشور تعداد 864 نفر کشته و دقیقا 3215 نفر زخمی داشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول