اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فیگارو: شانس تداوم آتش‌بس پایدار در اوکراین اندک است

یک روزنامه فرانسوی با انتشار گزارشی در آستانه اعمال تحریم‌های جدید اروپا بر مسکو، ضمن اشاره به موارد نقض توافقنامه آتش‌بس‌ مینسک، شانس و احتمال تداوم آتش بس پایدار در شرق اوکراین را اندک توصیف کرد.

فیگارو: شانس تداوم آتش‌بس پایدار در اوکراین اندک است

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه فرانسوی «فیگارو» امروز دوشنبه طی گزارشی نوشت: در آستانه اعمال رسمی تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه مسکو، درگیری‌های شب گذشته در شهر بندری «ماریوپول» و موارد متعدد نقض توافقنامه آتش‌بس در شرق اوکراین، همانطور که ارتش این کشور نیز به آن‌ اشاره کرده، شانس و احتمال تداوم آتش‌بس پایدار در این کشور را تضعیف می‌کند.

بر اساس این گزارش، آتش‌بس منعقده در روز جمعه گذشته میان کی‌یف و استقلال‌طلبان روس‌تبار در مینسک که با هدف پایان دادن به درگیری‌های پنج ماه اخیر اوکراین صورت گرفت، مورد استقبال زیاد غربی‌ها که کرملین را به به اتخاذ رویکرد دوگانه متهم می‌کنند، واقع شد.

28 کشور عضو اتحادیه اروپا که قرار است امروز دوشنبه رسما اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه روسیه را تصویب کنند، طی روزهای اخیر مکررا تأکید کرده‌اند که روسیه نیروهای نظامی را در مناطق شرقی اوکراین مستقر کرده است.

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه شامل جلوگیری از افزایش سرمایه‌ شرکت‌های دفاعی و انرژی روسی در اتحادیه اروپا خواهد بود. البته اعمال چنین مجازاتی علیه روسیه باید به موافقت کشورهای اروپایی برسد. قرار است 8 سپتامبر (17 شهریور) با این درخواست موافقت شود و مفاد آن در شماره نهم سپتامبر نشریه رسمی اتحادیه اروپا منتشر خواهد شد.

این در حالیست که مسکو نیز تهدید کرده در صورت تصویب تحریم‌های جدید علیه بخش‌های اقتصادی آن مقابله به مثل می‌کند و واکنش‌هایی از جانب سوریه صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول