اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تکذیب ارسال سلاح برای ارتش اوکراین از سوی مقامات اروپایی و آمریکایی

وزرای دفاع سه کشور اروپایی و یک مقام ارشد آمریکایی هرگونه ارسال سلاح و یا اعزام مشاوره نظامی برای ارتش اوکراین در جهت مقابله با استقلال‌طلبان را تکذیب کردند.

تکذیب ارسال سلاح برای ارتش اوکراین از سوی مقامات اروپایی و آمریکایی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، وزرای دفاع نروژ، ایتالیا و لهستان وجود هرگونه برنامه برای ارسال سلاح و یا مشاوران نظامی به اوکراین را تکذیب کردند.

بر اساس این گزارش، یک مقام بلندپایه آمریکایی امروز در واکنش به اظهارات مقامات کی‌یف، ارائه پیشنهاد ارسال «کمک کشنده» برای ارتش اوکراین را تکذیب کرد.

پیش از این یکی از مشاوران ارشد «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهور اوکراین، مدعی شده بود کشورهای آمریکا، فرانسه، ایتالیا، لهستان و نوروژ آماده ارسال سلاح و اعزام مشاوران نظامی به اوکراین هستند.

سخنگوی وزارت دفاع لهستان نیز در واکنش به این خبر گفت «من این اطلاعات را تأیید نمی‌کنم، در نشست اخیر ناتو (در ولز) برای ارسال تسلیحات مدرن از سوی لهستان به اوکراین، هیچ موافقتی صورت نگرفت».

مقامات ایتالیایی و نوروژی نیز در اظهار نظرهای مشابهی، اظهارات این مقام اوکراینی را تکذیب کرده بودند.

سخنگوی دولت فرانسه اما در مواجهه با خبرنگاران، از رد و یا تأیید این خبر طفره رفته است.

درگیری‌های چند ماهه نیروهای ارتش و استقلال‌طلبان اوکراین، باعث وخامت شدید شرایط انسانی در این منطقه شده است. در بسیاری از مناطق، آب و برق قطع شده و سوخت نیز به سختی به دست می‌آید. برخی گزارش‌ها از فرار 600 هزار نفر از شهر دونتسک حکایت دارند.

پیش از این، یک کاروان 240 کامیونی از سوی دولت روسیه، کمک‌های بشردوستانه برای مردم این منطقه ارسال شده بود، این کار البته حاشیه‌های فراوانی داشت زیرا پس از معطلی چند هفته‌ای این کامیون‌ها در پشت مرزهای اوکراین، مقامات روس تصمیم گرفتند با توجه به وخامت شرایط انسانی، بدون گرفتن تأییدیه مأموران مرزی اوکراین، کامیون‌ها را به سمت مناطق شرقی این کشور راهی کنند.

در آن زمان نیز رسانه‌ها از بمباران مناطق اطراف مقصد این کامیون‌ها به وسیله توپخانه ارتش اوکراین خبر داده بودند. مقامات اوکراین هم در واکنش گفته بودند که مسئولیت عواقب ورود این کامیون‌ها به حوزه قضایی کی‌یف را بر عهده نمی‌گیرند.

اکثریت ساکنان شرق اوکراین روس‌تبار هستند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول