اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

طرح تبادل اسرا امروز در اوکراین آغاز می‌شود

مقامات دولت اوکراین و دو جمهوری خودخوانده مردمی «دونتسک» و «لوهانسک» آمادگی خود را برای آغاز تبادل اسرای طرفین درگیری از روز شنبه بر اساس فرمول «همه در ازای همه» اعلام کردند.

طرح تبادل اسرا امروز در اوکراین آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، مقامات رسمی کی‌یف و دو جمهوری خودخوانده مردمی «دونتسک» و «لوهانسک» امروز، شنبه (6 سپتامبر، 15 شهریور) طرح تبادل اسرای طرفین را آغاز خواهند کرد.

البته همچون قبل هنوز بطور دقیق مشخص نیست که مکانیزم این تبادل اسرا به چه صورت خواهد بود، چرا که تعداد افرادی که در اسارت طرفین درگیری هستند، بطور دقیق مشخص نیست. هرچند رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرده است که 6 سپتامبر (شنبه 15 شهریور) در شرق کشور عفو عمومی اعلام و حاضر است طرح آزادی اسرا بر اساس فرمول «همه در ازای همه» را اجرا کند.

این مسئله در طرح صلح پیشنهادی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه برای حل و فصل بحران داخلی در اوکراین مطرح شده بود.

ضمن اینکه روسیه نیز اعلام کرده است که آمادگی آن را دارد تا فورا یک کاروان جدید از کمک‌های انسان دوستانه برای مردم در استان‌های لوهانسک و دونتسک اوکراین اعزام کند.

روز جمعه طرفین مذاکره کننده در چارچوب گروه تماس اوکراین در مینسک، پایتخت بلاروس در خصوص برقراری آتش‌بس به توافق رسیده و توافقنامه‌ای را در این خصوص امضاء کردند. رژیم آتش‌بس از ساعت 6 بعدازظهر به وقت محلی در مناطق دونتسک و لوهانسک به اجرا درآمد.

رئیس‌جمهوری اوکراین بلافاصله اعلام کرد که دستور آتش‌بس را به ستاد عملیاتی ارتش داده است و مقامات جمهوری‌های خودخوانده مردمی دونتسک و لوهانسک نیز آمادگی خود برای رعایت اصول آتش‌بس از طرف نیروهای تحت فرمان آنها را اعلام کردند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول