اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس مجلس ونزوئلا:

اپوزیسیون ونزوئلا با باندهای قاچاق همکاری می‌کند

رئیس مجلس ونزوئلا اعلام کرد که اپوزیسیون این کشور با باندهای قاچاق همکاری می‌کند.

اپوزیسیون ونزوئلا با باندهای قاچاق همکاری می‌کند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «دیوسدادو کابیو» رئیس مجلس ملی ونزوئلا اعلام کرد که اپوزیسیون ونزوئلا وجود قاچاق را انکار و در این اقدام غیرقانونی همدستی می‌کند.

خبرگزاری «کورئو دل اورینوکو» در این خصوص نوشت: «کابیو» در یک مصاحبه تلویزیونی گفت، مسئله قاچاق واقعیتی می‌باشد که ونزوئلا و کلمبیا را تحت تاثیر قرار داده و من خود شاهد عملیات‌های نیروهای مسلح بوده‌ام که چندین تن مواد غذایی و حتی مواد آهنی را کشف و ضبط کرده‌اند.

وی همچنین تصریح کرد که دولت ونزوئلا از تاریخ 11 آگوست سال جاری (20 مرداد) طرحی را برای مبارزه با این معضل اجرا کرده و این اقدام اپوزیسیون بخشی از مبارزه اقتصادی حزب راست و طرفدارانش برای براندازی «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا می‌باشد.

رئیس مجلس ونزوئلا خاطرنشان کرد که با استناد به آنچه که در قانون اساسی به عنوان «قانون قیمت‌های عادلانه» آمده تمام ابزارهایی که برای قاچاق مورد استفاده قرار می‌گیرند باید بلافاصله مصادره شوند.

«کابیو» ضمن اشاره به این موضوع که بیش از 27 هزار تن از مقامات کارهای نظارتی را انجام می‌دهند تا بدین ترتیب از گسترش پدیده قاچاق جلوگیری کنند و با قدرت علیه فساد و فسادگران مقابله کنند تاکید کرد: نمی‌شود کسی بخشی از یک دولت باشد و به قاچاق نیازهای اساسی ملت بپردازد.

وی به اجرای سیستم «اثر انگشت» به عنوان وسیله‌ای برای مقابله با قاچاق و خرید و فروش غیرقانونی اشاره کرد و گفت که این سیستم علیه افرادی به کار گرفته می‌شود که چندین بار اجناس را در بازارها می‌خرند تا آن‌ها را از بازار خارج کنند.

سیستم گرفتن اثر انگشت به هنگام خرید و فروش در ابتدا در بازارهای دولتی و ایالت‌های مرزی عملی می‌شود؛ این اقدام ویژه برای حل بحران موجود در ونزوئلا صورت می‌گیرد، بحرانی که باعث شده مواد غذایی وارد کشور شوند اما به دست مردم نرسند.

«کابیو» که معاون اول حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا نیز می‌باشد، اظهار کرد: از افرادی که در عملیات مبارزه با قاچاق شرکت می‌کنند می‌خواهیم که این موضوع را کشف کنند که چه کسانی به تجارت غیرقانونی مشغولند؛ وی ساختار اقتصادی و سیاسی ونزوئلا را تحلیل کرد و گفت که ونزوئلا قصد دارد مدل خاص خود را بسازد و با هدف تضمین رضایت ملت این کار را انجام خواهد داد.

به گزارش فارس، به گفته منابع رسمی ونزوئلا 40 درصد از کالاهای اساسی این کشور از طریق مرز به کلمبیا قاچاق می‌شود؛ قاچاق سالانه 100 هزار بشکه نفت از ونزوئلا به کلمبیا نیز زیانی معادل با 3.7 میلیارد دلار برای این کشور آمریکای لاتینی به همراه دارد.

چندی پیش رؤسای جمهور ونزوئلا و کلمبیا به ‌منظور مذاکره پیرامون راه‌های مبارزه با قاچاق نشستی داشتند و در مورد مسائلی چون بستن و حفاظت بیشتر از مرز مشترک بین 2 کشور به توافق رسیدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول