اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس‌جمهور آرژانتین:

آرژانتین کمترین میزان بدهی خارجی را دارد

رئیس‌جمهور آرژانتین با تأکید بر سیاست‌های اجتماعی کشور خود اعلام کرد: آرژانتین یکی از کشورهای جهان است که کمترین میزان بدهی خارجی را دارد.

آرژانتین کمترین میزان بدهی خارجی را دارد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین طی یک برنامه تلویزیونی بیان کرد: آرژانتین کمترین بدهی خارجی را در مقایسه با میزان تولید ناخالص داخلی خود دارد.

خبرگزاری «ته‌لام» در این خصوص نوشت: «فرناندز» همچنین با اشاره به سیاست‌های اجتماعی که در کشور آرژانتین اجرا می‌شود، گفت: ما باید به بالاترین رتبه بر اساس شاخص توسعه انسانی در کل منطقه آمریکای لاتین دست پیدا کنیم.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان ملل متحد از سال 2009 میزان فقر در آرژانتین 22 درصد و فقر شدید 42 درصد کاهش یافته است.

رشد پایدار در تولید ناخالص داخلی آرژانتین از زمان رئیس جمهوری نستور کرشنر در سال 2003 صورت گرفته است.

از زمانی که نسبت بدهی‌های خارجی آرژانتین به تولید ناخالص داخلی از 166 درصد در سال 2002 به 41.6 درصد در سال 2013 کاهش یافت میزان بدهی خارجی این کشور تنها 14 درصد است.

به گزارش فارس، اقتصاد آرژانتین که در پی بحران پولی و اقتصادی سال 2002 در حال فروپاشی بود موفق شد تحت ریاست‌جمهوری «نستور کیرشنر» رئیس‌جمهوری پیشین آرژانتین که از سال 2003 تا 2007 ریاست‌جمهوری این کشور را بر عهده داشت همه بدهی آرژانتین به مبلغ 5.9‌‌ میلیارد دلار را به صندوق بین‌المللی پول پرداخت کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول