اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مقام مسئول وزارت امور خارجه آمریکا:

دادگاه «لاهه» مجمع مناسبی برای رسیدگی به پرونده صندوق کرکس نیست

دولت آمریکا ضمن رد شکایت آرژانتین در دادگاه بین‌المللی «لاهه» پیرامون پرونده بدهی خود به صندوق کرکس اعلام کرد این دادگاه مجمع مناسبی برای رسیدگی به این پرونده نیست.

دادگاه «لاهه» مجمع مناسبی برای رسیدگی به پرونده صندوق کرکس نیست

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، یک مقام مسئول وزارت امور خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود در گفت‌و‌گو با روزنامه «کلارین» درخصوص شکایت چند روز گذشته آرژانتین در دادگاه لاهه در رابطه با پرونده بدهی‌اش به صندوق کرکس و درخواست دخالت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در این موضوع پس از رد این اقدام اعلام کرد که دادگاه لاهه مجمع مناسبی برای رسیدگی به پرونده بدهی‌های آرژانتین نمی‌باشد.

وی در ادامه تأکید کرد که «اوباما» از حکم این دادگاه درخصوص این پرونده تبعیت نکرده و معتقد بوده که آرژانتین باید همچنان به مذاکرات خود با طلبکارانش ادامه داده تا به نتیجه‌ای مطلوب دست پیدا کند.

این بیانات از جانب دولت آمریکا زمانی مطرح شد که پنج شنبه هفته گذشته آرژانتین اعتراض خود مبنی بر نقض حاکمیت ملی‌اش توسط ایالات متحده آمریکا پیرامون پرونده صندوق کرکس را در صحن علنی دادگاه بین‌المللی لاهه اعلام کرد و خواستار رسیدگی به آن شد.

این در حالی است که «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین در این خصوص خواستار دخالت «اوباما» در حل این پرونده و بسته شدن هرچه سریعتر آن نیز شد.

به گزارش فارس، طبق اساسنامه دادگاه بین‌المللی لاهه در این گونه موارد باید یک توافق‌نامه یا قرارداد بین 2 کشور معترض وجود داشته باشد، در حالی که آمریکا نه تنها از این موضوع سرباز می‌زند بلکه بردن شکایت آرژانتین به دادگاه بین‌المللی لاهه را نیز امری بی‌فایده تلقی می‌کند.

مدت زیادی است که آرژانتین و صندوق کرکس بر سر اختلافات خود در رابطه با پرونده بدهی این کشور درگیر هستند؛ آرژانتین علاوه بر تکرار کردن انجام تعهدش در پرداخت تمامی بدهی‌های خود همچنان به دنبال عادلانه و قانونی طی شدن روند این پرونده می‌باشد.

دیوان عالی آمریکا تاکنون 2 بار به نفع این صندوق حکم صادر و آرژانتین را مجبور به پرداخت 100 درصد ارزش اوراق قرضه خریداری شده توسط صندوق کرکس کرده است.

صندوق کرکس به کشورهایی که دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند وام داده، اما با ادعای پس گرفتن مبلغ گزافی از این کشورها، آن‌ها را با بحرانی دیگر روبرو کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول