اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

حشمتی خبر داد

آمادگی معاونت قرآن و عترت برای تولید فیلم قرآنی تا نمایشگاه سال آینده

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد از آمادگی این معاونت برای حمایت از تولید فیلم های قرآنی برای نمایشگاه سال آینده خبر داد.

آمادگی معاونت قرآن و عترت برای تولید فیلم قرآنی تا نمایشگاه سال آینده

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، آیین اختتامیه جشنواره فیلم و عکس مفاهیم قرآنی در فرهنگ ایرانی- اسلامی بعدازظهر پنج‌شنبه 19 تیر ماه با حضور محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در تالار هویزه باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در این برنامه حشمتی طی سخنانی با اشاره به تلاش این معاونت برای احیای برترین‌های سینما در حوزه قرآن گفت: اولین دوره‌های نمایشگاه قرآن به اهتمام دوستان ما در وزارت ارشاد برگزار شد و از همان زمان قرار بود بخش فیلم سینمایی به نمایشگاه اضافه شود. همچنین در آن دوره کارهایی هم انجام شد و برخی از دوستان فیلمساز به عنوان خادم قرآن معرفی و تجلیل شدند اما در دوره‌ای این کار با وقفه مواجه شد و امسال دوباره احیا شده و قرار است در آیین اختتامیه نمایشگاه قرآن کریم یکی دیگر از فیلمسازان به عنوان خادم قرآن معرفی شوند.

حشمتی برگزاری این جشنواره را از اولویت‌های معاونت قرآن و  عترت بیان کرد و گفت: از نگاه ما در معاونت تولید فیلمهای قرآنی در اولویت است و امیدواریم با حمایت از فیلمسازان در آینده شاهد تولید فیلمهای کوتاه و بلند با مضامین قرآنی باشیم.

وی با اشاره به تلاش ایرانی‌ها برای به کارگیری مضامین قرآنی در رشته‌های هنری گفت: ایرانی‌ها همواره در هنرهای قرآنی تلاش داشتند و به نظر من تاریخ نشان می‌دهد ما ایرانی‌ها اغلب هنرها را برای معرفی مضامین قرآنی به کار گرفته‌ایم و این تاریخ به عصر سینما متصل شده که طی سالهای گذشته تولیداتی را در این زمینه شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم کوتاه 114 ثانیه‌ای گفت: مبنای جشنواره بر تولید فیلمهای 114 ثانیه‌ای است و آن را بر اساس 114 سوره قرآن کریم طراحی کرده‌ایم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد فیلمسازان سوژه‌های مختلف قرآنی را به کار گیرند تا بتوان فرهنگ قرآن کریم را در بین مردم جا انداخت. همچنین حشمتی از آمادگی معاونت قرآن و عترت برای تولید فیلمهای قرآنی تا برگزاری نمایشگاه سال آینده خبر داد.

به گزارش فارس، در ادامه این مراسم حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی طی سخنانی کوتاه گفت: خوشحالیم که نمایشگاه قرآن در جمهوری اسلامی پایه‌گذاری شده و هر سال آفرینش‌های هنرمندان در معرض دید مردم قرار می‌گیرد.

ایوبی از خدمات ایرانیان به هنرهای قرآنی خبر داد و گفت: ایرانی‌ها در طول تاریخ هر آنچه داشتند به پای قرآن ریختند و بزرگترین خدمات ایرانی‌ها در عرصه هنر به قرآن کریم عرضه شده است. همچنین جهان اسلام و حتی ادبیات عرب به فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی مدیون است.

وی با اشاره به اینکه سینما می‌تواند پیام‌های قرآن را به مردم برساند گفت: جهان امروز تشنه معارف قرآنی است و هنر سینما می‌تواند پیام‌های زیبای این کتاب آسمانی را به کام مردم تشنه بچشاند.

انتهای پیام/ م.ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول