اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

معاون رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با فارس:

هنرمندان قرآنی با مشکل معیشت روبرو هستند/ ضرورت حمایت از هنرمندان

«مسعود سلطانی‌فر» معاون رئیس‌جمهور با اشاره به مشکلات معیشتی هنرمندان قرآنی گفت: با فعال کردن اقتصاد فرهنگ و هنر از هنرمندان حمایت می‌کنیم.

هنرمندان قرآنی با مشکل معیشت روبرو هستند/ ضرورت حمایت از هنرمندان

«مسعود سلطانی‌فر» معاون رئیس جمهور پس از بازدید از بخش‌هایی از بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، این نمایشگاه را فرصتی برای تدبر در آیات الهی دانست و گفت: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با استفاده از امکانات و هنرهای قرآنی برای جذب بیشتر مردم و تعمیق باورها و اعتقادات قرآنی به خوبی عمل کرده است به طوری که در تمامی بخش‌های این نمایشگاه مفهوم‌گرایی در عرصه قرآن به خوبی دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی قرآن می‌تواند باورهای قرآنی را در جامعه انعکاس دهد، گفت: بهره‌گیری از ابزارها و فناوری‌های متنوع در عرصه‌های قرآنی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی در امور قرآنی ادامه داد: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های ما معرفی هویت و تاریخ فرهنگ ایران است که در این عرصه نگاهی نیز به امور قرآنی داریم چرا که معتقدیم زبان هنر در گسترش فرهنگ قرآنی نقش مهمی دارد.

سلطانی‌فر به آثار خلق شده توسط هنرمندان ایرانی اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ ظهور اسلام ایرانی‌ها به دلیل موحد بودن آثار خوبی در زمینه‌های اسلامی و هنرهای قرآنی داشتند بر همین اساس تاریخ هنر قرآنی در ایران بسیار پربار است.

گسترش تفسیر قرآن موجب اصلاح سبک زندگی جامعه می‌شود

وی با اشاره به حمایت سازمان میراث فرهنگی از امور قرآنی تصریح کرد: در سال‌های گذشته به تفسیر قرآن کمتر توجه می‌شد اما به لطف خداوند در دهه اخیر تفسیر قرآن در جایگاه خوبی قرار گرفته است، البته با توجه به اهمیت تفسیر که موجب اصلاح زندگی فردی و اجتماعی می‌شود باید بیشتر به این امر توجه کرد تا از این طریق سبک زندگی جامعه را به سبک زندگی قرآنی نزدیک‌تر کنیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی تنها تلاوت و خواندن ظاهری قرآن نیست، گفت: امیدواریم برگزاری این نمایشگاه‌ها در ژرف‌اندیشی مردم نسبت به مسائل قرآنی کمک و تمامی شئونات زندگی آنها را با اندیشه‌های قرآنی توام کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به مشکلات هنرمندان صنایع دستی در کشور، ادامه داد: متأسفانه هنرمندان این عرصه در بخش تأمین معیشت و امور رفاهی با مشکل مواجه هستند بر همین اساس ما اقتصاد فرهنگ و اقتصاد هنر را فعال کردیم تا بتوانیم هنرمندان خالق آثار فاخر در عرصه‌های مختلف به ویژه قرآنی را مورد حمایت قرار دهیم و بخشی از دغدغه‌های آنها را بکاهیم.

انتهای پیام/ م.ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول