اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

پایان آتش‌بس «فارک» با دولت کلمبیا

آتش‌بس نیروهای مسلح انقلابی «فارک» با دولت کلمبیا که جهت برقراری امنیت در طول برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور انجام شده بود، ساعاتی پیش به پایان رسید.

پایان آتش‌بس «فارک» با دولت کلمبیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، اولین آتش‌بس نیروهای مسلح انقلابی «فارک» جهت حفظ امنیت و آرامش کشور در طول برگزاری دور اول انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا روز 25 می (4 خرداد) و دومین آن روز 9 ژوئن (19 خرداد) در طول برگزاری دور دوم انتخابات اعلام شد.

خبرگزاری «ال‌کلمبیانو» در این خصوص نوشت: طبق توافقات صورت گرفته زمان اتمام دومین مرحله آتش‌بس در نیمه شب روز سه‌شنبه 1 ژوئیه (10تیر) ثبت شده بود که ساعاتی پیش به پایان رسید.

مرکز رسیدگی به امور مذاکرات صلح در این کشور اعلام کرد که تنها رویداد رخ داده بر خلاف مفاد مرحله دوم آتش‌بس، وقوع یک درگیری در یکی از ایستگاه‌های پلیس جنوب کلمبیا گزارش شده است.

ارتش آزادی‌بخش ملی کلمبیا که دومین گروه شبه نظامی مهم این کشور محسوب می‌شود؛ علی‌رغم همکاری در اولین مرحله آتش‌بس از شرکت در دومین دور آن به دلیل بروز برخی اختلافات با دولت امتناع کرد.

این در حالی است که ارتش آزادی‌بخش ملی کلمبیا متعهد شده بود که نهایت سعی خود را نسبت به جلوگیری از بروز هرگونه آشوب و نا‌امنی در دور دوم انتخابات نیز داشته باشد.

به گزارش فارس، نیروهای مسلح انقلابی فارک و ارتش‌آزادی بخش ملی کلمبیا که هر 2 از گروه‌های شبه‌نظامی هستند طی انتخابات ریاست جمهوری این کشور با اعلام آتش‌بس سعی در حفظ امنیت و آرامش در برگزاری این مهم را داشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول