اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس‌جمهور کلمبیا روند مذاکرات صلح با ارتش آزادی‌بخش ملی را محرمانه خواند

رئیس‌جمهور کلمبیا در اولین کنفرانس خبری پس از انتخاب مجدد خود به عنوان رئیس‌جمهور گفت: در حال ایجاد شرایطی برای رسیدگی به حقوق قربانیان جنگ‌های داخلی کلمبیا هستیم و روند مذاکرات با ارتش‌آزادی بخش محرمانه است.

رئیس‌جمهور کلمبیا روند مذاکرات صلح با ارتش آزادی‌بخش ملی را محرمانه خواند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، «خوآن مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا گفت: توجه به وضعیت و رسیدگی امور مربوط به قربانیان در دستور کار دولت جدید قرار می‌گیرد.

وی افزود: برای کسانی که خلاف قوانین عمل می‌کنند مجازاتی وجود دارد و حتی قوانین بین‌المللی نیز ما را معاف از مجازات در مورد کسانی که منجر به کشته و زخمی شدن دهها هزار تن از مردم بی‌گناه در جریان جنگ‌های داخلی کلمبیا شده‌اند، نمی‌کند.

خبرگزاری «ال‌کلمبیانو» در این خصوص نوشت: سانتوس در این کنفرانس خبری علاوه بر صحبت در مورد پیشرفت روند مذاکرات صلح با ارتش آزادی‌بخش ملی (ELN)، خواستار ارائه پیشنهاداتی برای تسریع در روند این مذاکرات شد و اعلام کرد، تا زمانی که به توافق در مورد 5 محور اصلی مورد اختلاف خود با این گروه چریکی دست نیابیم مذاکرات را ترک نخواهیم کرد.

ارتش آزادی‌بخش ملی کلمبیا پس از فارک بزرگترین گروه شبه‌نظامی در کلمبیا به ‌شمار می‌رود. طی شورش‌ها و درگیری‌های مسلحانه بین گروه‌های چریکی و دولت کلمبیا و همچنین قاچاقچیان مواد مخدر تا‌کنون دهها هزار تن از مردم بی‌گناه این کشور کشته و زخمی شدند که توجه به وضعیت و دلجویی از آن‌ها در دستور کار دولت جدید قرار گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول