اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

بیانیه ارتش آزادی بخش کلمبیا

امنیت انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا را بر هم نمی‌زنیم

ارتش آزادی‌بخش ملی کلمبیا طی بیانیه‌ای اعلام کرد: به حقوق هموطنان برای انتخاب رئیس‌جمهور مورد علاقه‌شان و شرکت در انتخابات احترام خواهیم گذاشت و از انجام هرگونه عملکردی که امنیت این مراسم را تهدید کند؛ جلوگیری می‌کنیم.

امنیت انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا را بر هم نمی‌زنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، ارتش آزادی‌بخش ملی کلمبیا از طریق بیانیه منتشر شده در سایت رسمی این گروه حضور خود در آتش‌بس یک‌جانبه را انکار می‌کند، این در حالی است که دیروز نیروهای مسلح انقلابی فارک آتش‌بس یک‌جانبه اعلام کرده بودند.

خبرگزاری «ال‌تیمپو» در این خصوص نوشت: این گروه در متن بیانیه خود جهت اشاره به دلایل حضور نیافتن در آتش بس ذکرشده، تأکید کرد: ما برای دور دوم انتخابات در آتش‌بسی شرکت نخواهیم کرد زیرا کلیه عملکرد آن به نفع ارتش کشور تمام می‌شود. روند برقراری آتش‌بس زمانی ارزش خواهد یافت که روابطی متقابل با رعایت حقوق و احترام طرفین در آن جاری باشد.

انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا روز 15 ژوئن (25 خرداد) بین 2 جناح سوسیال ملی به نمایندگی خوان مانوئل سانتوس و ایوان اسکار زولوآگا به نمایندگی حزب دموکراتیک مرکزی و مورد حمایت آلوارو اوریبه، رئیس جمهور سابق کلمبیا برگزار خواهد شد.

نیروهای مسلح انقلابی فارک و ارتش آزادی بخش کلمبیا که هر دو از گروه‌های چریکی هستند در دور اول انتخابات ریاست جمهوری نیز با اعلام آتش بس سعی در حفظ امنیت و آرامش در برگزاری این مهم را داشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول