اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

«سانتوس» خواستار میانجی‌گری برزیل در مذاکرت صلح کلمبیا شد

رئیس‌جمهور کلمبیا از برزیل خواست در مذاکرات دولت کلمبیا با ارتش آزادی‌بخش ملی و نیروهای مسلح انقلابی فارک میانجی‌گری کند.

«سانتوس» خواستار میانجی‌گری برزیل در مذاکرت صلح کلمبیا شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، «خوآن مانوئل سانتوس»، رئیس جمهور کلمبیا طی دیدار با «دیلما روسف»، همتای برزیلی خود در کاخ «آلورادا» در برازیلیا (پایتخت برزیل) درباره روابط 2 جانبه و مذاکرات صلح در کلمبیا بحث و گفت‌و‌گو کردند.

سانتوس گفت که برزیل دارای توانایی و نفوذ بالایی است و می‌تواند نقش بسزایی در پیشبرد مذاکرات صلح در کلمبیا داشته باشد.

رئیس جمهور کلمبیا در ادامه ضمن قدردانی از حمایت برزیل از پیشرفت این مذاکرات گفت: اگر برزیل آماده باشد، بسیار علاقه‌مند هستم که نقش میانجی‌گری در مذاکرات صلح کلمبیا داشته باشد.

سانتوس بیان کرد که دولت کلمبیا نخستین مذاکرات صلح‌آمیز را با نیروهای مسلح انقلابی (فارک) برای رسیدن به توافق‌هایی برای پایان دادن درگیری‌ها تا‌کنون پیش برده است؛ وی همچنین خلاصه‌ای از وضعیت کنونی این روند صلح‌آمیز را شرح داد.

او همچنین گفت: دولت کلمبیا در حال حاضر در دور دوم مذاکرات صلح با ارتش آزادی بخش ملی می‌باشد.

خبرگزاری «ال‌تیمپو» در این خصوص نوشت: در دور دوم مذاکرات صلح، دولت تمام جنبه‌های پیشرفت این مذاکرات را به صورت کاملا محرمانه در نظر گرفته و برزیل را یکی از کشورهای موثر در این امر می‌پندارد که نقش آن را نمی‌توان نادیده گرفت.

از اوایل ماه ژوئن دولت کلمبیا گزارش داد که مذاکرات صلح با ارتش آزادی‌بخش ملی را آغاز کرده و در این حین از حمایت کشورهای برزیل،شیلی،کوبا،اکوادور،نروژ و ونزوئلا از این مذاکرات قدردانی کرد.

به گزارش فارس، ارتش آزادی‌بخش ملی کلمبیا پس از فارک بزرگترین گروه شبه‌نظامی در کلمبیا به ‌شمار می‌رود؛ طی شورش‌ها و درگیری‌های مسلحانه بین گروه‌های چریکی و دولت کلمبیا و همچنین قاچاقچیان مواد مخدر تا‌کنون دهها هزار تن از مردم بی‌گناه این کشور کشته و زخمی شدند که توجه به وضعیت و دلجویی از آن‌ها در دستور کار دولت جدید قرار گرفته است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول